Noen som kjenner til dekkmerket Sagitar?

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte en '09 b8 fra møller og forrige eier hadde visst brukt samme felgene sommer og vinter (18" org sline). (dette fant møller ut etter at jeg hadde kjøpt bilen)

Bilen ble solgt med sommer og vinterhjul. Jeg så aldri sommerhjulene men de skulle være bra iflg selger.

Hjulene skulle bli ettersendt til en møller nærmere meg, og jeg har nå vært å hentet dem.

Det er jo min egen feil at jeg ikke undersøkte mer hva slags hjul som skulle dukke opp, men antok at sommerhjulene skulle stå i stil til vinterhjulene.

Hjulene som nå står i garasjen er mega wheels futura med Sagitar p607 225/40z/r18.

Jeg føler med litt lurt, men har jeg egentlig noe grunn til det? Jeg har tidligere alltid kjørt med de "fineste felgene" på sommeren.

Funderer på å sende en mail om min skuffelse, jeg hadde forventet mer av merkeforhandler. Og hadde skjønt det mer om jeg hadde kjøpt bilen hos Ahmed bruktbil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du føler deg litt lurt kan jo være, hadde sikkert jeg også gjort, men er jo ikke noen grunn til det da. De har jo levert sommer og vinterdekk som lovet. Og siden du ikke har sett hva som fulgte med eller la fram krav om dette kan du vell egentlig ikke si noe?

 

Men igjen ja, hadde også følt meg litt lurt. Ang dekkmerket så kjenner jeg ikke til det, men Sagitar er et dekk lagt i kina så er vell noe billiggreie mest sannsynlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg kjøpte min A4 hos Albjerk/Møller fikk jeg med vinterdekk på Mega Wheels Luxera i 17", syntes det var litt merkelig men følte meg ikke lurt må jeg si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke at jeg har noe krav mot møller. Selvfølgelig min egen feil, men tror de skal få mitt synspunkt allikevel :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok forventet orginale felger, ihvertfall til sommerbruk da det er det som normalt følger med bilen når du kjøper den ny.

At folk kjøper rimelige vinterdekk/felger har jeg større forståelse for, da det koster et øye hos merkeforhandlerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok forventet orginale felger, ihvertfall til sommerbruk da det er det som normalt følger med bilen når du kjøper den ny.

At folk kjøper rimelige vinterdekk/felger har jeg større forståelse for, da det koster et øye hos merkeforhandlerne.

 

Han fikk jo originale felger, bare at de sto på vinterdekk. Så forrige eier har nok byttet de om. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fikk jo originale felger, bare at de sto på vinterdekk. Så forrige eier har nok byttet de om. :)

 

Det er klart Kjell. :) Erfaringsmessig (etter å ha kjøpt noen å tredve biler) er det størst sjanse for at det er orginale felger på sommer og uorginale "billigfelger" på vinter.

Jeg hadde derfor forventet at det fulgte med orginale felger på sommer siden det var orginale felger på vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetta heter Sagitar i Kina

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dekkene, og de koster à ca 800,- Dette ender nok opp på finn ila våren.

 

Takk for innspill alle sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.