#1 Skrevet Januar 3, 2012 Skal på EU-kontroll om ikke så alt for lenge og har fått en aldri så liten eksoslekkasje på Passaten. Det er fleksidelen rett før katalysatoren som har smuldret opp. Ringte en forhandler i nabobygda og de skulle ha over 4000 + frakt + mva for røret som er mellom eksosmanifoilen og katalysatoren. Syntes dette virket i drøyeste langet for et rør som er knappe meteren. Noen som vet om andre plasser som har bedre priser (inn/utland) eller DIY-løsning på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2012 Veit Mekonomen o.l selger div deler til eksos Hør med de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 4, 2012 Sjekka litt på webkatalogen til Mekonomen, men fant ingen eksosdeler der. Kanskje ta en telefon i morgen, skal østover på fredagen - så jeg kan stikke innom en butikk :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 4, 2012 viist du har tilgang til sveiseapparet så kjøp en universal flexidel å sveis inn der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2012 @Kim: Tips til hvor jeg kan få kjøpt en slik flexidel? Biltema sine ser ikke ut til å passe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2012 @Kim:Tips til hvor jeg kan få kjøpt en slik flexidel? Biltema sine ser ikke ut til å passe. er bare å måle hvor tykkt røret å lengden å kjøp ut i fra det,biltema har jo forskjellige størrelser ellers så har du mecca å mekonomen å bilextra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 4, 2012 Husker jeg ikke feil, så er fleksidelen på Biltema sine rør så stort at jeg ikke får kappet røret nok til å få sveiset. Noen år siden jeg kjøpte et slikt sist, men skal ta noen mål og se hva jeg finner ut. Takk forresten :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 4, 2012 Brukte universalrøret dem har på biltema og sveiset det på en A4 B5. http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Fleksibelt-skjoteror-universal-79121/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2012 Takker, stikker innom Biltema på fredagen og kjøper med et rør! Så gjør jeg et forsøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2012 Drar opp denne litt igjen jeg. Kjøpte rør på Biltema, men er ikke mye jeg får gjort. Godset på gamlerøret er klar for resirkulering og har ikke sveisekunnskaper nok til å få dette til å bli holdbart. Så kommer spørsmålet: Er det samme frontrør på biler med Syncro som de uten? ADR-motor dette gjelder. Meca har rør til hyggelig pris, men står ikke om det er til Syncro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2012 Drar opp denne litt igjen jeg. Kjøpte rør på Biltema, men er ikke mye jeg får gjort. Godset på gamlerøret er klar for resirkulering og har ikke sveisekunnskaper nok til å få dette til å bli holdbart. Så kommer spørsmålet: Er det samme frontrør på biler med Syncro som de uten? ADR-motor dette gjelder. Meca har rør til hyggelig pris, men står ikke om det er til Syncro. bilextra har denne,koster 1460.- delenr er eks753-307 å ja det ser ut som det er det samme på syncro og fwd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 10, 2012 @Kim: Tusen takk for kjapt svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...