#1 Skrevet Januar 3, 2012 Virker som det kan være litt luft i kjølevannet i bilen men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen kan forklare hvor man kan åpne for å lufte e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2012 Det er en nippel helt oppe ved varmeapparatboksen (under plastdekselet) som kan brukes, ellers er det ingen nipler på 2.2T-bilene, den skal holde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2012 Lufter ikke dette seg selv da? Bare fylle på vann mens den går og ha varmen på fullt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2012 Lufter ikke dette seg selv da? Bare fylle på vann mens den går og ha varmen på fullt. Har fylt etter vann en gang siden jeg kjøpte bilen og alltid hatt temp på max. Men har aldri vært noe supervarm luft ut av anlegget. Så jeg lurer på om det kan ligge luft i registeret som hindrer sirkulasjon: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2012 Det er en nippel helt oppe ved varmeapparatboksen (under plastdekselet) som kan brukes, ellers er det ingen nipler på 2.2T-bilene, den skal holde.. Skal sjekke dette på torsdagen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2012 I de tider da jeg kjørte Ascona B ble jeg tipset om å parkere bilen i en bratt bakke med fronten oppover. Mulig dette kan hjelpe? Grunnen til at dette funket på Ascona'n var at radiatoren låg ugunstig lavt ifht motor. Ved da å parkere med fronten høyt ville en da "hjelpe" vannet inn i blokk og luft fremover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2012 Har fylt etter vann en gang siden jeg kjøpte bilen og alltid hatt temp på max. Men har aldri vært noe supervarm luft ut av anlegget. Så jeg lurer på om det kan ligge luft i registeret som hindrer sirkulasjon: klø : Er ikke tett varmeapparatregister som er problemet ditt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2012 Aldri luftet min S4 hvertfall, fyller på og køyre ein tur. Det kan vare eit spjeld som ikkje åpner for fullt? Sjekket feilkoder? Og korleis er temperaturen på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 3, 2012 I de tider da jeg kjørte Ascona B ble jeg tipset om å parkere bilen i en bratt bakke med fronten oppover. Mulig dette kan hjelpe? Grunnen til at dette funket på Ascona'n var at radiatoren låg ugunstig lavt ifht motor. Ved da å parkere med fronten høyt ville en da "hjelpe" vannet inn i blokk og luft fremover. Samme prosedyre måtte jeg gjøre med BMW'en min. Tok en ukes tid før du var sikker på at all lufta var borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 3, 2012 Er ikke tett varmeapparatregister som er problemet ditt da? Har nytt liggende, men det som er rart er at det blir bra effekt ved litt turtall(1800rpm +). Men når jeg har kjørt en stund(2-3 timer) så fungerer det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 3, 2012 Aldri luftet min S4 hvertfall, fyller på og køyre ein tur. Det kan vare eit spjeld som ikkje åpner for fullt? Sjekket feilkoder? Og korleis er temperaturen på motoren? Spjeldene er sjekket og friskmeldt men har ikke sjekket feilkoder da jeg ikke har fått diagnosekabelen enda. Men har ikke følt at det er noe problem med luftgjennomstrømning. Temp ligger på 90C +. Det som også kan sies er at ved lav lufthastighet så varmer den ok, men ved høy lufthastighet er det merkbart dårligere. Det kan tyde på dårlig gjennomstrømning i registeret der at luften kjøler ned istedet for å bli varmet opp, på en måte:p Skal uansett bytte registeret en dag, men hvis jeg har berget ved å lufte systemet så hadde det vært topp da jeg ikke har en varm garasje å mekke i: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 3, 2012 Bytta nettopp varmeregister på en C4, have fun! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 3, 2012 Bytta nettopp varmeregister på en C4, have fun! Bytter du hos meg å? Kan betale turen over "dammen":p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 3, 2012 Hehe, 7 timers jobb i kulda er ikke så veldig fristende Men har du kjent på om det er forskjell på temp på slangene inn og ut fra varmeregister? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 3, 2012 Det har jeg ikke sjekket. Bilen er også på verksted frem til torsdag, så får ikke sjekket mere før da. Hva var vanskeligst med jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 3, 2012 Om det ikke er forskjell, så er det nok ikke varmeregisteret. Nesj, jobben er jo iog for seg ganske kurrant, ikke noe som er særlig vanskelig. så lenge man tar seg tia, og er forsiktig så plastikk osv ikke knekker er det null problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 4, 2012 Samme prosedyre måtte jeg gjøre med BMW'en min. Tok en ukes tid før du var sikker på at all lufta var borte. BMW er litt sære på luftinga, men er lufteskrue på de.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 4, 2012 BMW er litt sære på luftinga, men er lufteskrue på de.. Selv om det er to lufteskruer så er den ikke lett å lufte:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 4, 2012 Om det ikke er forskjell, så er det nok ikke varmeregisteret.Nesj, jobben er jo iog for seg ganske kurrant, ikke noe som er særlig vanskelig. så lenge man tar seg tia, og er forsiktig så plastikk osv ikke knekker er det null problem. Ikke utelukk varmeregistret selv om det er like varmt i begge slangene, samt grei sirkulasjon ved flowtest. I min så var det en skillevegg innvendig som hadde smuldret opp, og dermed fløt vannet rett ut igjen uten å avgi varme. Måtte fysisk åpne registret for å se det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 4, 2012 jeg pleier å la motoren gå med ekspansjontanken åpen, når jeg ser den fyller seg, stopper jeg motoren, og da synker nivået i tanken. Da etterfyller du, og gjentar det 2-3 ganger, til slutt stenger du tanken, og ser om det synker eller hever. hvis ikke, alt iorden da skal luft være ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 6, 2012 Nå er det varme i bilen:D Spylte igjennom varmeregisteret og luftet det skikkelig så ble det bra:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...