kjølevannstemp sensor rs4 b5

Anbefalte innlegg

Har akkurat skiftet lambda,og bilen funket fint 1-2 dagar.men så begynte plutselig bilen og riste og sote noe jævligt av eksosen (får for mye bensin).Brukte i følge computeren over 5 liter på mila: eek :.La merke til at bilen hadde 90 grader når bilen hadde stått på tomgang en stund, kjørte så en liten tur og tempen var plutselig 75-80 grader.Det var da den begynte og kødde seg, kan det ha en sammheng med en dårlig kjølevanns sensor til hjernen?Noen som har opplevd lignende symptomer med en dårlig sensor?.

Er det berre en sensor som sender signalet til hjernen, eller flere?.Hvilken side er denne sensoren på?,la merke til at det var en på passasjer siden og en på sjåfør siden.

Hva er delenr til denne?, finnes det en nyere versjon av denne sensoren?

Var ute i garasjen stad og feilsøkte litt,viste seg at bilen gjekk mye penere med kontakten av .Så begynte den og buldre og sote når eg satt kontakten i igjen. Dette var den sensoren som er på sjåfør siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vist feil sensor eg hadde holdt på med tiligere,tror den heter after run switch/sensor.Kan vel ikkje ha noe med problemet og gjøre den vel?Sånn eg har forstått det, så er det den som gir signal om vifta ska starte etter motor er stoppet,om motor er for varm.fant den rette sensoren på passasjer siden (engine coolant sensor).Tok av kontakten til den, og startet opp motor.Motor gjekk styggere og styggere etter hvert som motor ble varm, altså da det samme som med kontakten i.Kan det stemme at denne sensoren er gåen da?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter etka er den venstre 2polet( 357919369F)for radiator vifta og den høyre 4polet(059919501a) for tempmåleren i bilen og for ecu som styrer bensin blant annet så skal ikke se bort ifra problemet ligger der. byttet den på en standard a4 en gang og den hadde samme symptomene som din og der var det den som var def

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk ska du ha:).Koster vel flesk denne her på møller

etter etka er den venstre 2polet( 357919369F)for radiator vifta og den høyre 4polet(059919501a) for tempmåleren i bilen og for ecu som styrer bensin blant annet så skal ikke se bort ifra problemet ligger der. byttet den på en standard a4 en gang og den hadde samme symptomene som din og der var det den som var def

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den byttet, og bilen er frisk igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleden ble kortvarig, gjekk fint på tomgang lenge etter eg byttet sensoren.Men så begynte den og kødde til igjen etter eg hadde kjørt en tur.Hvilken andre sensorer kan skape disse problemene når motor er varm?

.Bilen soter og det virker som at den får altfor mye bensin.Den går og i nødmodus.

Eg har testet at Lmm, tenningsmoduler funker. vanntemp sensor og lambda s1-b1 er skiftet.Kan Egt sensorene skape disse problemene når motor er varm?.Ska inn til møller på fredag og lese av feilkoder,men tenkte eg ville feilsøke litt i forkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå holdt på og skrudd og jævlast i heile kveld,fant ut følgende.

Alle pluggene på syl bank 2 var veldig sotet,pluggene på bank 1 var normale (skiftet lambda på denne siden).

Sjekket de forbanna forge kopi resirk ventilene,og begge to manglet o-ringen på stempelet så her har det vært lekkasje: bh :.

Men kor det blitt av o-ringene da:confused: ,tenker med en gang at de er havnet i turboen: eek :.

Så da kan det være turboen til bank 2 er gått til helvete i værste fall,men det virker ikkje sånt.Ingen ulyder eller merkbar effekt tap (vel og merke før nødmodusen slår inn).

Håper o-ringene er kommet inn på trykk siden, og så videre i sylindrene for så bli forbrent.Er det en mulighet?.det mest tenklige, er vel at de er havnet på sugesiden av turboene.Men da burde vel skovlene på turboen blitt ødlagt.

Noen tanker til dette folkens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok ikke pga turbone du soter mere på bank 2 en på bank 1 for begge turbone går til alle 6syl og ikke til tre vær. det er noe som kun gjelder bank2 tipper jeg som har med sotinga og gjøre men hva? kan det være dårlig kontakt på tenningsmodulen til bank 2 feks som gjør att den tenner dårligere der eller ett eller annet som styrer dysene kun på bank2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket tenningsmodulene,motor skiftet gange når eg tok av kontakten på de.Så de regner eg med funker da:)Kan være en av lamdaene på bank nr 2,eller kanskje en dårlige egt sensor.Hvilke symptomer vil eg få vis egt sensoren er ødlagt?.Det er hvertfall klart at det er noe som kun gjelder bank 2.

Hvilken sensorer er det som er separat til hver syl bank. lambda,kamposisjons sensor, egt osv...?.

Pluggene var ikkje våte men sotet,så de tenner jo litt:p. (har tatt de ut og renset de). Men enten så tenner den for dårligt, eller så gir dysene for mye. Men hva og hvorfor.Hvilken av av tenningsmodulene er til bank nr 2?,og hvilken av egt sensorene hører til bank nr 2?.Har montert tilbake orginal resirk ventilene nå,så da er hvertfall det i orden.Så får eg se i morgen hvilken effekt det hadde.

Lurte litt på den der sekundær luft pumpen, hva gjør den og hva skjer vist ikkje den funker.? Ser den går innom de EGR ventilene til hver syl bank.Kan det ha noe og sei vist feks Egr ventilen til bank nr 2 er ødelagt?

er nok ikke pga turbone du soter mere på bank 2 en på bank 1 for begge turbone går til alle 6syl og ikke til tre vær. det er noe som kun gjelder bank2 tipper jeg som har med sotinga og gjøre men hva? kan det være dårlig kontakt på tenningsmodulen til bank 2 feks som gjør att den tenner dårligere der eller ett eller annet som styrer dysene kun på bank2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når egt er ødelagt så reduserer den turbotrykket. Sjedde på min S4.. går heilt jevnt, men med drag som ein 1.8t:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,men den gjekk normalt ellers?,så den fikk ikkje for mye bensin på den syl banken da og sotet?

Når egt er ødelagt så reduserer den turbotrykket. Sjedde på min S4.. går heilt jevnt, men med drag som ein 1.8t:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde ikkje problem med det nei. Kjørte noken veke med dette problemet i vente på ny sensor fra USA:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jævla bilen vil pokker meg ikkje virke den: bh :,renset plugger og byttet tilbake til orginale resirk ventiler.Bilen gikk tildels normalt en god stund i dag uten spessielt juksing og soting i eksos.Men så begynte den igjen,kan se forbruket stiger betraktligt når dette skjer, og bilen går i nødmodus og mister alle krefter.ka kan dette være?.Kan en lambda forårsake at bilen går i nødmodus og lage så mye helvete?.Vis eg tar av kontakten til denne lambdaen og resetter ecu,vil den fortsatt gå i nødmodus når lambdaen ikkje er tilkopplet?.Trenger noen gode råd her:).

Hvilken farge er det på kontakten til lambdaen bak catten til bank 2 ( blir vel s2-b2 det da?).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som eg har funnet ut av det,koblet i fra lambda s1-b2 som er forran catten til sylinder bank 2.merket med en gang forbedringer, bilen gikk mye finere på tomgang og dro mye renere og forbruket i følge computeren ble nesten halvert:).Nå er eg så heldige at eg kjøpte 2 stk lambdaer,så da har eg en til overs.Men det er jo helvete og komme til denne her i forhold til den på motsatt bank.Noen tips til dette?.

Kommer tilbake med resultatet etter eg har byttet:).Så da sparte eg meg for og kaste vekk penger til møller for en diagnose som aldri pleier og stemme:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambda kan kødde det til ja vist den er tilkoblet for da kan den vise feil verdier og pøse på med bensin til den banken som den sitter på. kobler du den fra skal den gå i en form for middels blanding for at bilen skal kunne kjøre til nærmeste verksted. har byttet lambda på begge sidene på min og det var ikke noe problem det:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambdaen er byttet og bilen ble god igjen:), så da håper eg at det er slutt på helvete:p.Har du orginale downpiper du kanskje?,kanskje litt lettere og komme til på dei.Muligens lambdaene er plassert så det går ann og komme til de:).Var et mareritt og komme til her på mine miltek downpipes ,hvertfall på sjåfør siden

lambda kan kødde det til ja vist den er tilkoblet for da kan den vise feil verdier og pøse på med bensin til den banken som den sitter på. kobler du den fra skal den gå i en form for middels blanding for at bilen skal kunne kjøre til nærmeste verksted. har byttet lambda på begge sidene på min og det var ikke noe problem det:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har miltek downpipes jeg også:-) lagde meg et værktøy bare så tok det meg 10min og bytte den:-) godt du fikk fikset det da:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja endelig funker dyret som det skal Frode;).Det er søren ikkje godt og finne ut av problemene, når det er såpass med slanger og sensorer som det er på denne motoren hehe:).Og spessielt hvis du ikkje har vagcom og greier,da er det til å ta i bruk gamle metoden som og sjekke pluggene for og finne ut tilstanden og hvilken sylinder bank som har problemet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en vag com for den er sjekk og ha. Ikke bare for og lese ut feilkoder men du kan feks lese ut verdier på vær enkelt føler,teste nm i motor og mye annet morsomt

Tjener den jo fort inn også i steden for og måtte dra på møller hele tiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det hadde vært veldig kjekt med vagcom, pleier programmet og finne feilen med enn gang eller?Lese av nm? i motoren eller på hjulene?Nei feilsøking tar eg meg av sjøl, leverer ikkje bilen til verksted for det:)

Kjøp deg en vag com for den er sjekk og ha. Ikke bare for og lese ut feilkoder men du kan feks lese ut verdier på vær enkelt føler,teste nm i motor og mye annet morsomt

Tjener den jo fort inn også i steden for og måtte dra på møller hele tiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer sef ann på hva feilen er men er det følere og lignende finner den stort sett det. men man kan også gå inn på vær enkelt føler og se hva den viser. feks temp føleren kan du gå inn på og lese av vilken temp den viser og da ser du om den er defekt eller ikke. tenkte ikke på og levere inn bilen men vist du leverer den inn for og lese av feilkoder så tjener du jo fort inn en vag com. er flere ting du kan teste som 0-100. nm(ekke sikker om det er på hjul eller i motor) dette er ikke 100% men er kalkulert så noe i nærheten er det. slette feikoder og servicelampa. kjekt og ha heter det vel:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.