Audi A4 2.5TDI 04modell/Manuell. Skummelt?

Anbefalte innlegg

Sikler på en a4 2.5tdi 04modell nå som har rullet godt og vell 160 000. Manuelt gir.

Har hørt mye godt og enda mere vondt om 2.5tdiene til audi, dessverre.

Er det sånn at kam problematikken ble utbedret i 02-03? Eller sliter også 04 med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rød sedan tilfeldigvis? :P

Biler fra august 03 med motorkoder som starter på B skal være motorer med rullevippearmer som ikke sliter slik som de med mekaniske løftere som spiser legeringen på kammene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk. motorkoden starta på b + fikk de til å sende den på verksted og skjekke cammene. de var helt fine og den er kjøpt nå:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er forhandler får du vel med garanti og de er uansett underlagt reklamasjon i 5 år som du bør få dekket et evt kam havari under.

Grattis med en nydelig bil! Så virkelig bra ut! Riktig utstyr med morsom motor og manuell er vel også sjeldent på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, den blir hentet på fredag eller lørdag.

Den står på verksted nå for eukontroll, samt kontrollering av kammene som er utført.

Nei, det var ikke bruktbil garanti på den. Han sa de ikke tilbydde det på de "billige" bilene de solgte, siden de egentlig bare fokuserte på "premium" biler, derav navnet premium auto.

Uansett, veldig trivelig og hjelpsom selger. Skjekket opp alt jeg lurte på og var behjelpelig med å få verksted til å skjekke kammene, samtidig som de tok eukontroll. Han hadde også ringt til audi og forhørt seg med verksmestern om 2.5tdi motoren.

Ja, var nettopp det at det var 2.5tdi og manuell, i en a4 som gjorde meg intressert. Jeg har ikke sett den kombinasjon. Og den så jo også ganske upåklagelig ut utvendig/innvendig. Alle servicer er fulgt til punkt og prikke, ca 13-14000 mellom hvert oljeskift hele veien. Det tror jeg 2.5litern liker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er den:)

Stusset over den jeg også, men shit au. Det MÅ jo bli bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med rå bil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma hva de velger å kalle det så kan de ikke fraskrive seg lovpålagt ansvar.

Så avdekker du feil på bilen som ikke er opplyst om eller deler som er forventet å vare lengre, dekkes dette av reklamasjonsretten pålagt av firma som driver under norsk kjøpslov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke regelverket så veldig godt, men ser for meg at det er lett for dem å vri seg unna det ansvaret. Om jeg får motorhaveri om 1år, så tror jeg ikke jeg kommer noen vei, med hvilken som helst forhandler.

Bilen var på eukontroll igår, og fikk 2'er feil på bremseskiver/klosser forran og bak. Så da er det enting mindre å tenke på et par år ihvertfall, de ble byttet på forhandler sin regning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selger næringsdrivende gjelder forbrukerkjøpsloven bestemmelser som en minimumsdekning uansett hva dere avtaler i kontrakt. Spm på bruktbil er om feilen er en mangel eller ikke om den oppstår etter langvarig bruk. Kammer skal vel ikke ryke i bilens levetid så der vil fem års reklamasjon gjelde uavhengig av avtalens innhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ekstra trygghet kan være motor og drivverks forsikring hos forsikringsselskapet ditt.

Hørt noen rykter om selskaper som nekter å forsikre 2,5 TDI men du kan vertfall undersøke det.

Er du veldig uheldig da slipper du unna med egenandelen og kan la forsikringsselskapet krangle med forhandleren dersom de er uenige. De fleste bilforsikringer dekker også juridisk bistand, og i et slikt tilfelle ville saken vært banemat for en advokat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det var ikke bruktbil garanti på den. Han sa de ikke tilbydde det på de "billige" bilene de solgte, siden de egentlig bare fokuserte på "premium" biler, derav navnet premium auto.

Uansett, veldig trivelig og hjelpsom selger. Skjekket opp alt jeg lurte på og var behjelpelig med å få verksted til å skjekke kammene, samtidig som de tok eukontroll. Han hadde også ringt til audi og forhørt seg med verksmestern om 2.5tdi motoren.

En ting jeg stusser litt på, ut i fra bildene i annonsen klarer jeg ikke se en eneste "premium" bil i salgslokalene?

Ei heller annonsert hos forhandleren:

http://www.finn.no/finn/car/used/result?orgId=718485020

Jeg tror nok dette er mer propaganda fra selgeren som krysser fingrene for at du ikke kommer tilbake med feil på bilen etter noen måneder, selv om han nok er klar over at det er reklamasjonsrett på bruktbiler her i landet.

Men ikke ta sorgene på forskudd, gled deg over bilen og håp på et langt feilfritt forhold til den. : rock :

Nå er det tid for quattro føre hvor menn blir til barn igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg skjekket faktisk de andre annonsene hans og det var egentlig mest verdagslige biler, dog så var alt annet 2010-11-12 modeller. Skal huske dette om det skulle bli noe tull. ¨

Er det skummelt å chippe den motoren?

220hk/450nm frister

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.