Finurlig elektrisk problem på A4 B5 (utfordring!)

Anbefalte innlegg

Jeg har en 97' mod A4, og jeg har en del uforklarlige elektriske feil som jeg prøver å finne ut av..

Symptomer:

• Når man smekker igjen døren, slår ikke interiørlyset seg av før etter 1-2 minutter
  • Knapp for låsing av sentrallås på førerdør fungerer ikke (men det er lys i den)
  • El-vindusheiser fungerer ikke
  • Bagasjeromsbelysning virker ikke (pære ok, sikring ok)
  • Vaakum-motoren til sentrallåsen går i et par-tre sekunder når man slår av tenningen
  • Fungerer heller ikke å åpne/lukke vinduene ved å holde nøkkelen inne i dørlåsen

Jeg har idag skiftet ut sentrallåspumpen (med tilhørende elektronikk), og utrolig nok var det absolutt null forskjell.

Noen som har noen ideer i det hele tatt på hva som gjør dette? Står helt fast, altså..:confused:: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et skudd i blinde: Er det comfortmodul under gulvteppet på denne, med brudd og kortslutning i ledninger eller vann i boksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy med utfordringer! :)

Interiørlys-forsinkelse er vel vanlig, dersom du ikke slår på tenning? Hvis det fremdeles er tent etter at tenningen er på, så antar jeg at tilbakemeldingen fra tenningslås mangler, sånn at lyset fremdeles lyser.

Jeg antar at dette er feilkilden til nesten alle problemene dine, bortsett fra de to siste.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Espen Botnan

Aha.. ja, den skal vel slå seg av når tenningen er på? Det gjør den ikke, nemlig. Så du mener at elektronikken ikke har fått med seg at tenningen er på i bilen, at det er det som forårsaker det? Det med at pumpen går er jo også relatert til tenning forsåvidt. Men det at man kan åpne/lukke vinduene er jo helt urelatert til dette igjen.

@Steinar Sjaastad

Jeg troor ikke jeg har noe sånt.. hvilke funksjoner har en sånn en? Har aldri sett den isåfall! Trodde det var den der vaakumpumpen som styrte alt, jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

El vindusheis fungerer vel heller ikke uten at tenning er på? De virker vel kun med tennin på, og også etter at man har slått av tenningen, frem til man har åpnet og lukket døren......?

Få sjekket dette med Vag-Com, du vil da se om denne tilbakemeldingen fungerer fra tenningslåsen.... Hvis ikke så må du få fikset/byttet denne....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At du kan åpne lukke vinduene med nøkkel i døren, fjernbetjent sentral lås, er noe av det komfortmodulen tar seg av. Den ligger under teppet på passasjer siden ;) Kan jo å være noe så enkelt som ei sikring....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor sitter denne modulen? under teppet på passasjer siden? mer presist hvordan den nåes tak i?

Hvor sitter sikring til vakuum pumpe/sentrallås?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på det samme. Tok meg en økt med bilen idag, men jeg så egentlig ikke noe til den modulen.. Ligger den virkelig under teppet? Den må nok byttes :)

Nå har bilen stått i et år, og rød lampe for kjølevæske blinker i hytt og pine, og den har bare lyst til å blinke av og til. Hm.

Har forresten prøvd å bytte en ABS-sensor på bilen, men jeg får fortsatt ABS-lys og beskjed om at den er kortsluttet av vagcom. Har ohmet den nye sensoren, den virker riktig.. Er dette en feil i ABS-hjernen kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være ledningsbrudd, eventuell irr i kontakten til abs føleren.

Men vet du hvor sikringen til interiørlys/sentrallås er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel.. det virker jo merkelig at en tilfeldig ledning plutselig skal ta kvelden. Men jeg kan jo prøve å følge den..

Jeg husker ikke i hodet, men det står en liste i haynes-boka, er nok mulig å google fram noe greier også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.