Hvilken felg, bredde og innpress skal jeg kjøpe ?

Anbefalte innlegg

Heihei :)

 

Har seg sånn at jeg skal kjøpe meg nye sommerfelger til min Golf V, noe som er lettere sagt enn gjort : flau :

 

Har bestilt meg junsterbart senkesett/coilovers 30 til 70mm, å planen er å senke bilen MYE !

 

Skal ha 19 felger ;)

Så for å være sikker på at jeg ikke gjør et feilkjøp, spør jeg her :

Hvor bred kan felgene være ? Maks bredde på dekk? Og hvilket innpress skal jeg gå for ?

 

Alt dette tadd i betraktning at bilen skal senkes Mye, så må ikke subbe/ ta i skjermene :)

 

Og hvilke felger vil passe på en rød Golf V 5 dørs utseendemessig ?

 

Har sedd litt på Vertini og mrr, men hadde egentlig satt meg en maksgrense på ca 16.000 inkl noen billige dekk alla Nankang eller noe ..

Kan og kjøpe brukt hvis felgene er strøkne ! : rolleyes

 

Min første post, ny på forumet ... :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heihei :)

 

Har seg sånn at jeg skal kjøpe meg nye sommerfelger til min Golf V, noe som er lettere sagt enn gjort : flau :

 

Har bestilt meg junsterbart senkesett/coilovers 30 til 70mm, å planen er å senke bilen MYE !

 

Skal ha 19 felger ;)

Så for å være sikker på at jeg ikke gjør et feilkjøp, spør jeg her :

Hvor bred kan felgene være ? Maks bredde på dekk? Og hvilket innpress skal jeg gå for ?

 

Alt dette tadd i betraktning at bilen skal senkes Mye, så må ikke subbe/ ta i skjermene :)

 

Og hvilke felger vil passe på en rød Golf V 5 dørs utseendemessig ?

 

Har sedd litt på Vertini og mrr, men hadde egentlig satt meg en maksgrense på ca 16.000 inkl noen billige dekk alla Nankang eller noe ..

Kan og kjøpe brukt hvis felgene er strøkne ! : rolleyes

 

Min første post, ny på forumet ... :nana:

 

Mange her som har blodsenka Golf 5 og har masse kunnskap, men jeg ville sagt at en god start er 8,5x19 ET45 med 225/35 19. Med negativ camber og et smalt dekkmerke kan du nok gå ned til ET40, evt velge 9x19 ET45. 215/35 er også mulig, men trengs ikke for å unngå subbing fremfor 225 med høy nok offset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden din, men har nesten akkurat det samme dilemmaet......bortsett fra at jeg vil ha i 18":)

Hva syntes dere om 18" med ET 35 eller 40 med 225/40-18 dekk?

 

EDIT: skal ikke blodsenkes, men moderat senkes ila året:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden din, men har nesten akkurat det samme dilemmaet......bortsett fra at jeg vil ha i 18":)

Hva syntes dere om 18" med ET 35 eller 40 med 225/40-18 dekk?

 

EDIT: skal ikke blodsenkes, men moderat senkes ila året:)

 

Gå for 19 tom, 225/40 18 er særlig lavt lengre. Hvis du likevel skal ha 18 tom, så ville jeg satset på minst ET40 og 225/35 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange her som har blodsenka Golf 5 og har masse kunnskap, men jeg ville sagt at en god start er 8,5x19 ET45 med 225/35 19. Med negativ camber og et smalt dekkmerke kan du nok gå ned til ET40, evt velge 9x19 ET45. 215/35 er også mulig, men trengs ikke for å unngå subbing fremfor 225 med høy nok offset.

 

Skal du lavt nok så er nok 215/35 19 det eneste alternativet,ihvertfall foran, selv på 8,5 med et 45. Er ikke bare bare å juster camber foran på disse.

 

4680942771_dd629e4001_b.jpg

 

IMG_5769.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal blodsenke bilen så ville jeg, som sagt over her, gått for 8,5x19" ET45 med 215/35 dekk.. ET40 bak passer også som ett skudd :)

 

Hvis du skal ha 9,5x19" bak så er ET48 optimal innpress.. Da med 215/35 for mye strekk eller 225/35 for passe strekk :)

 

Jeg skal selv kjøre med 8,5" og 9,5" på min Golf Mk5 neste sessong, ET50 hele veien rundt.. Blir nok litt spacing både forran og bak! Blir 225/35 dekk på meg siden jeg har 4motion.. 215/35 blir litt for mye strekk for meg på 9,5" :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Hvis du skal ha 9,5x19" bak så er ET48 optimal innpress.. Da med 215/35 for mye strekk eller 225/35 for passe strekk :)

 

Så det vil ikke subbe med 9,5 Et 48 og 225? Jeg opplevede subbing bak med 8,5 Et 40 og 215/35-19

 

IMG_5979.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil ikke subbe med 9,5 Et 48 og 225? Jeg opplevede subbing bak med 8,5 Et 40 og 215/35-19

I følge ett annet klubbmedlem jeg har snakket med, så subber det ikke nei :) Kjører man på med litt camber i tillegg så burde det gå veldig fint..

 

dsc8753k.jpg

 

dsc8781.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange bra svar :P

Har litt lyst på 19 rotiform felger... Så beste alternativ for å unngå subbing er 8.5 bredde og ET 45 med 215 dekk ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lavt nok så er nok 215/35 19 det eneste alternativet,ihvertfall foran, selv på 8,5 med et 45. Er ikke bare bare å juster camber foran på disse.

4680942771_dd629e4001_b.jpg

 

Du har slurva...

 

Personlig så likte jeg bilen din best med Roti's, men det har nok litt med at fargekontrastene var større..

 

H&R har noen egne skruer så man får justert camber litt: http://www.brakes.no/v2/produkter/hr/triple-c/

Disse har jeg planer om å bruke på egen bil til våren når bilen skal skrus ned og godkjennes på nytt med lavere høyde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lavt nok så er nok 215/35 19 det eneste alternativet,ihvertfall foran, selv på 8,5 med et 45. Er ikke bare bare å juster camber foran på disse.

 

"Alt" subber jo foran med hjulet på sving over kantstein etc med 70mm+ i senk, men hvis det er slik at 225 med ET45 ikke subber når man kjører på landeveien, så ville jeg valgt det likevel og heller tatt det ekstra pent over nevnte kanter. Men som sagt, hvis det er et større mål med lav bil enn kjørbarhet og "riktig" hjuldiameter og dekk, så er nok 215 tingen. På 8,5 toms felg funker det vel greit, men på 9 tom synes jeg 215 ser litt pinglete ut hvis ikke felgen stikker langt utenfor så at man må kjøre superstrekk for å redde seg inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lavt nok så er nok 215/35 19 det eneste alternativet,ihvertfall foran, selv på 8,5 med et 45. Er ikke bare bare å juster camber foran på disse.

 

4680942771_dd629e4001_b.jpg

 

 

Tror kansje jeg har villedet litt med hva jeg mener med mye senk : rolleyes

Skal ha det ca sånn som på dette bildet, dekka skal ligge i skjermen :)

Må jeg ha ET45 da ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg ha ET45 da ? :P

Ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bestille dekk nåå, og det blir 215/25-19 foran :) men kan jeg kjøre på med 225 bak uten subbing ? 8.5 bredde og ET45 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.