#1 Skrevet Januar 4, 2012 Hei og hå! Akkurat montert eksos fra Fox Exhaust fra Tyskland på min audi a4 1.8t b5, Fra flexrøret og ut i 3'' med bare bakre lyddemper. Lyden utvendig er helt rå, utsendet er helt rått... MEN, det er såklart en nedtur med det, som er at det er en helt syk resonans BASS SUBB lyd inni kupen når jeg ligger på 3000 Rpm. De fleste sier at det ikke er noe man kan gjøre med det, noen sier man kan vri litt på eksosen, bytte oppheng osv. Men vil gjerne vite hva folk sier. MVH Christian, som er frustrert og lei, siden han har brukt 5400 på eksos som gir han hodepinne under kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2012 Er ganske typisk denne dype duringen, og sinnssykt slitsom og kjøre langt med. Det første du kan begynne med er og sjekke at eksosen er rett montert, at rørene ikke er borti karosseriet noen plasser og at gummi opphenget er i god stand.. Funker ikke det så må du sette på en lyd demper etter fleksirøret.. Opplevde selv en gang at fleksirøret sa takk for seg, og gud bedre for noe sinnssykt med bråk det blei, og enda mere vibrasjoner.. Alle bilene jeg havnet bakom slapp meg gladelig forbi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 5, 2012 Ja, at flexirøret på b5 gir seg er ikke akkurat noe nytt, hvertfall med senka bil så er det, det som treffer bakken først.. Det du trenger til eksosen din er enten en resonansdemper, eller gjerne en ekstra lyddemper lengre frem. Et annet triks som demper lyden noe kan være og sveise inn et kors rett før lyddemperen bak, noe med at det bryter lydbølgene, eller noe. Ikke spør meg hvorfor det virker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 5, 2012 Er ganske typisk denne dype duringen, og sinnssykt slitsom og kjøre langt med. Det første du kan begynne med er og sjekke at eksosen er rett montert, at rørene ikke er borti karosseriet noen plasser og at gummi opphenget er i god stand.. Funker ikke det så må du sette på en lyd demper etter fleksirøret.. Opplevde selv en gang at fleksirøret sa takk for seg, og gud bedre for noe sinnssykt med bråk det blei, og enda mere vibrasjoner.. Alle bilene jeg havnet bakom slapp meg gladelig forbi Så da er det kanskje flexirøret som gjør at jeg får denne syke lyden hvis det er gåent eller ble gåent under monteringa. Klarte nemelig og få hele eksosen til å henge i flexirøret fra 1 meter. Men får ta en ekstra god titt og sjekke oppheng osv. Ja, at flexirøret på b5 gir seg er ikke akkurat noe nytt, hvertfall med senka bil så er det, det som treffer bakken først.. Det du trenger til eksosen din er enten en resonansdemper, eller gjerne en ekstra lyddemper lengre frem. Et annet triks som demper lyden noe kan være og sveise inn et kors rett før lyddemperen bak, noe med at det bryter lydbølgene, eller noe. Ikke spør meg hvorfor det virker.. Noen av ståltrådene på flexirøret er løse, så har nok fått litt juling. Sveise kors ser jeg ikke bort ifra at hjelper faktisk:P Men tar det som siste utvei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 5, 2012 Flexirøret på TT'n min røk nettop. Herregud for en lyd den lagde. Fikk det fikset på Bilens eksos for 4946,-. Byttet hele røret, ibegynnelsen hørte jeg en svak susing når trykket kom. Plutselig under pådrag revnet det helt. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 5, 2012 Flexirøret på TT'n min røk nettop. Herregud for en lyd den lagde. Fikk det fikset på Bilens eksos for 4946,-. Byttet hele røret, ibegynnelsen hørte jeg en svak susing når trykket kom. Plutselig under pådrag revnet det helt. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Du får trøste deg med at det mere mere lyd inni bilen enn utenfor Iallefall på min B5 så var flexirøret sveiset fast, så måtte bytte hele driten og det kostet rundt 6000kr, løsningen ble biltema + heim mekka sveising 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2012 Jeg måtte bytte frontpipen. Dog idag når jeg dro fra jobb hørte jeg enda en lekkasje. Midtre demper OG frontpipen igjen! Fikk det sveiset igjen kjapt men litt småirriterende. Så nå er spm om resten av eksosen skal byttes i samme slengen =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 5, 2012 Jeg måtte bytte frontpipen. Dog idag når jeg dro fra jobb hørte jeg enda en lekkasje. Midtre demper OG frontpipen igjen! Fikk det sveiset igjen kjapt men litt småirriterende. Så nå er spm om resten av eksosen skal byttes i samme slengen =/ Høres ikke morro ut nei, eksos er no herk iblandt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...