Vindusviskere i fra helvete...

Anbefalte innlegg

Skulle ta av disse vindusvisker armene for og bytte motoren...

ifølge DIY guidene som ligger ute så er det en ting som gjelder, WD40 og rå makt....

Vell, jeg sprayer på WD40 og bruker rå makt, hører et "swooop" og antar at nå er den på tur til og løsne : smil :: rock :

Jeg senker så blikke ned å ser på bilen.. etter tre sekunder raser det alle mulige slibrige nordnorske banneord igjennom hode.. FRONTRUTA SPRAKK!.... : bh :: bh :

Og jeg som skal på EU-kontroll denne måneden.. :angrygun::full:

Så hvordan i huleste søteste guddommelige huleboer får jeg av disse jævla armene UTEN og maltraktere bilen? finnes det noe genialt verktøy?....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten søt avtrekker: smil : Men i 99% av tilfellene har jeg løsnet dem for hånd:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten søt avtrekker: smil : Men i 99% av tilfellene har jeg løsnet dem for hånd:)

Er 99% sjangse for at man ikke får de av for hånd iomed at dem garantert ikke har vært tatt av bilen i bilens levetid, som er 14år... Frontruten er tilogmed 14år gammel, så på høytid at den blir byttet : rolleyes

Men hvordan er det med sprekk i ruten mtp på eu-kontrollen?

Sprekken er omtrent 1-2cm lang, og er kun nede på det svarte område... Er visst flere lag i ruten også? noen lett måte og se hvor mange lag sprekken er i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går igjennom eu-kontrollen med ei så lita sprekk i ruta. Er heller verre om den går over synsfeltet ditt.

Men den kommer til å bli større når bilen blir brukt.

Men bruk avtrekker på vindusviskerene ja, de tre gangene jeg har byttet vindusviskere har jeg måtte bruke avtrekker :)

En slik som dette bruker jeg, litt modifisert :)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Avtrekker-2-armet-20339/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går igjennom eu-kontrollen med ei så lita sprekk i ruta. Er heller verre om den går over synsfeltet ditt.

Men den kommer til å bli større når bilen blir brukt.

Men bruk avtrekker på vindusviskerene ja, de tre gangene jeg har byttet vindusviskere har jeg måtte bruke avtrekker :)

En slik som dette bruker jeg, litt modifisert :)

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Avtrekker-2-armet-20339/

Prøvde med en avtrekker, men kommer farsken ikke under :(

Hvilken type modifistert? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipte kjeftene slik at de ble tynnere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare dunket lett på de med en hammer mens jeg har rusket i armen og da kommer de hver gang. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD 40 penetrerer "om det er lov å si" dårlig. Kjøp eller bruk rustløser som kjøler og penetrerer.

På 90'n måtte jeg ta opp å smøre stagene da det gikk tregt. Pusserne fikk jeg ikke av først men etter en dag med regelmessig spraying med wurth rustløser, som fikk stå over natta smatt de av neste dag:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD 40 penetrerer "om det er lov å si" dårlig. Kjøp eller bruk rustløser som kjøler og penetrerer.

På 90'n måtte jeg ta opp å smøre stagene da det gikk tregt. Pusserne fikk jeg ikke av først men etter en dag med regelmessig spraying med wurth rustløser, som fikk stå over natta smatt de av neste dag:)

Har brukt WD40 på den så håper at den skal løsner litt lettere...

Fikk også et tips om å kjøre med mutteren av slik at den løsner av seg selv etterhvert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare dunket lett på de med en hammer mens jeg har rusket i armen og da kommer de hver gang. :)

X2:)

Gjorde dette igår på fruens b5, de satt hardt etter 11 år, har nok aldri vært av.

Men slå med en hammer rundt akselen så løsner dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.