#1 Skrevet Januar 5, 2012 (endret) Hei, som tittel sier, sliter jeg med tomgangen på min 84 modell, Audi 80. SE OGSÅ 2. innlegget. Motoren som sitter i er en 1,8 liter med forgasser og automat choke. Motoren er veldig lett startet, selv om det er minusgrader, men så snart man har fått start så vil den stoppe ganske kjapt om man ikke holder gassen inne. Har litt tro på at det er choken som ikke er helt bra, men har ikke peiling på hvor denne ligger, og hva jeg burde se etter på denne.. Mvh . Jan Tore 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 5, 2012 Nå kom det akkurat et nytt trøbbel! Bilen vil lengre ikke gå. Startet opp bilen, kjørte i ca 5 minutter. Kjørte over en fartshump i passe fart, og i det jeg kommer over fartshumpen så dør den bare helt av.. Jeg fikk den av veien og lot den stå en stund. Prøvde å starte igjen. Den starter med engang, trenger ikke kinne noe, men etter 2 sekunder dør den helt av. Jeg klarer å holde liv i den om jeg pumper på gasspedalen, men det høres ikke bra ut.. Så den starter, men vil ikke gå. og har ingen kraft i det hele tatt om jeg tar ut koblingen. Hva kan ha skjedd i det jeg kjørte over fartshumpen? I forgasseren, skal begge kamrene forsynes med bensin? kommer bare i ene i værtfall. Veldig takknemlig for svar, da bilen er i daglig bruk når jeg er hjemme fra jobb! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2012 Et skudd i blinde er rusk i bensinrøret i fra tanken. Midlertidig løsning er å sette trykkluft på røret/slangen og skru av tanklokket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2012 Blåste gjennom med munnen til jeg kjente jeg hadde blåst alt tilbake i tank, men ble ikke noe bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2012 Nå starter bilen, og går fint. Men sliter forsatt med at den ikke vil gå på tomgang med kald motor. Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2012 Går ut ifra det er en Pierburg 2E2 du har? I såfall kan det være vokselementet som ikke fungerer, nr. 5 på bildet. Dette skal åpne gasspjeldet litt så lenge motoren er kald. Normalt når dette ryker får man høy tomgang på varm motor, men kan være verdt en sjekk. Gå også over alle vakuumslanger for lekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2012 Takk for svar! Den går faktisk høyt på tomgang ved varm motor også.. Alle vakuum slanger er nylig byttet, så det burde ikke være problemer Hvordan sjekker man eventellt om dette er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...