spesielt problem med tiptronic kan du hjelpe

Anbefalte innlegg

hei!

har en audi allroad med 180hk og tiptronic. alt fungerte riktig til jeg satt bilen i garasjen 1 uke. i jula. da jeg skulle bruke den måtte jeg opp i 3500-4000 omdr. for at bilen skulle bevege seg. samme i reverse som drive. jeg bare holdt turtall og da jeg kom opp i ca 20 km så tar gear tak å alt blir bra.

det som skjer nå er... alt vikter fint hvis jeg kjører vanlig på vei. men hvis jeg stopper -rygger og kjører litt sakte begynner den å slure igjen og jeg må opp i fart for at den skal ta tak og virke normalt igjen. har testet den med vag-com og ikke noe feil med noe men vi ser at det blir avik på motor-gear når den slurer. hva kan dette være?? håper noen er snille å hjelper meg:shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

har en audi allroad med 180hk og tiptronic. alt fungerte riktig til jeg satt bilen i garasjen 1 uke. i jula. da jeg skulle bruke den måtte jeg opp i 3500-4000 omdr. for at bilen skulle bevege seg. samme i reverse som drive. jeg bare holdt turtall og da jeg kom opp i ca 20 km så tar gear tak å alt blir bra.

det som skjer nå er... alt vikter fint hvis jeg kjører vanlig på vei. men hvis jeg stopper -rygger og kjører litt sakte begynner den å slure igjen og jeg må opp i fart for at den skal ta tak og virke normalt igjen. har testet den med vag-com og ikke noe feil med noe men vi ser at det blir avik på motor-gear når den slurer. hva kan dette være?? håper noen er snille å hjelper meg:shf:

Høres ikke ut som tiptronic kassen din har det så bra. Er vel symptomer på at den er gåen. Kan prøve å bytte olje og filterskift på kassen for å se om det ble bedre hvis ikke dette er gjort nylig. Kan være lite olje på kassen som kan gjøre det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2 på skifte av filter og olje,

hvis ikke det hjelper får du gjøre som alle andre, reparere kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.