#1 Skrevet Januar 5, 2012 hei! har en audi allroad med 180hk og tiptronic. alt fungerte riktig til jeg satt bilen i garasjen 1 uke. i jula. da jeg skulle bruke den måtte jeg opp i 3500-4000 omdr. for at bilen skulle bevege seg. samme i reverse som drive. jeg bare holdt turtall og da jeg kom opp i ca 20 km så tar gear tak å alt blir bra. det som skjer nå er... alt vikter fint hvis jeg kjører vanlig på vei. men hvis jeg stopper -rygger og kjører litt sakte begynner den å slure igjen og jeg må opp i fart for at den skal ta tak og virke normalt igjen. har testet den med vag-com og ikke noe feil med noe men vi ser at det blir avik på motor-gear når den slurer. hva kan dette være?? håper noen er snille å hjelper meg:shf: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2012 hei!har en audi allroad med 180hk og tiptronic. alt fungerte riktig til jeg satt bilen i garasjen 1 uke. i jula. da jeg skulle bruke den måtte jeg opp i 3500-4000 omdr. for at bilen skulle bevege seg. samme i reverse som drive. jeg bare holdt turtall og da jeg kom opp i ca 20 km så tar gear tak å alt blir bra. det som skjer nå er... alt vikter fint hvis jeg kjører vanlig på vei. men hvis jeg stopper -rygger og kjører litt sakte begynner den å slure igjen og jeg må opp i fart for at den skal ta tak og virke normalt igjen. har testet den med vag-com og ikke noe feil med noe men vi ser at det blir avik på motor-gear når den slurer. hva kan dette være?? håper noen er snille å hjelper meg:shf: Høres ikke ut som tiptronic kassen din har det så bra. Er vel symptomer på at den er gåen. Kan prøve å bytte olje og filterskift på kassen for å se om det ble bedre hvis ikke dette er gjort nylig. Kan være lite olje på kassen som kan gjøre det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2012 X2 på skifte av filter og olje, hvis ikke det hjelper får du gjøre som alle andre, reparere kassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...