Bilen "dør" etter å nå 130km/t

Anbefalte innlegg

Heyo.. Så tenkte jeg skulle teste om bilen klarte å nå noe mer en 180km/t i dag(i en tom tunnel), men etter jeg nådde 130km/t så ble motoren helt dø. Klarte ikke å komme noe lengre, selv om den klatret godt i hastighet fram til da. Og etter det skjedde klarte jeg ikke å akselerere i de minste bakker. Kom ikke noe raskere en hva jeg kom inn i bakken med. Og ellers var det ikke noe drag av den.. Stoppet bilen og starte på nytt, og den var god som ny. Men det samme skjedde igjen.

Hadde samme problem for en stund siden, bare at det skjedde bare helt plutselig ved normal by kjøring. Men da kom den seg tilbake til normalen etter en liten stund. Dette skjedde noen ganger, hvor jeg da byttet luftmengde måleren og har da ikke hendt etter det.

Fikk lest av feilkoder når jeg var på eu-kontroll, men det eneste de fant var at en dør ikke hadde låst seg..

Noen ide hva dette kan være?

Bilen er forøvrig en Audi a4 b5 2000mod 1.9TDI 110hester.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tunnelen var tom da;)

Tipper den overladet og gikk i nød jeg.. Les av feilkoder og se... Hvis det er dette som er feilen, kan det hende wastegate reguleringa i turboen går tregt, ikke ukjent...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket Flux-kondensatoren?

Ville fått lest av feilminnet igjen etter at du har fått frem feilen. Det skyldes nok at motoren går i feilmodus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være fordi du brøt lydmuren og bilen gikk i nødmodus pga mye støy?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.