Anbefalte innlegg

Hei!

Har en S4 med AAN motor som har begynt å tulle nå. Det begynte med at når jeg starter den, så må den gå en liten stund før oljetrykket kommer, da fikk jeg 5 bar og senere 2 bar på vanlig kjøring. Den måtte stå i ca.5sek.

Men nå får jeg ikke noe oljetrykk i det hele tatt! Hva kan være feil? Noen som har vært borti det før?

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har en S4 med AAN motor som har begynt å tulle nå. Det begynte med at når jeg starter den, så må den gå en liten stund før oljetrykket kommer, da fikk jeg 5 bar og senere 2 bar på vanlig kjøring. Den måtte stå i ca.5sek.

Men nå får jeg ikke noe oljetrykk i det hele tatt! Hva kan være feil? Noen som har vært borti det før?

Takk!

Mest sannsynlig sensor problem. det er to sensorer i den store oljetrykksensoren påvenstre side. Den ene gir til instrument. 2-5 bar som du nevner er normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ingen trykk. og det høres for å si det sånn.. oljepumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ingen trykk. og det høres for å si det sånn.. oljepumpa?

Ja, mest sannsynlig, men du kan prøve å skifte oljefilter, sitter en ventil inni filteret, (det fikk jeg iallefall fortalt på møller)

Så sitter det muligens en ventil inne i pumpa også, men det vet jeg ingen ting om.

Jeg har muligens en oljepumpe liggende hvis du er interesert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skrur ut oljetemperatursensoren (helt foran nede på motor med en ledning) sitter det en trykkreguleringsventil bak denne, det er en fjær og en kule. Det *kan* skje at fjæren knekker slik at ventilen alltid står åpen, og da blir det dårlige saker. Ny fjær koster ikke stort og det er lett å demontere, så det er verdt en titt før man plukker fra hverandre alt sammen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjæra var hel og stempelet gikk fint. Oljefilteret er nytt! Kan hende det er silen som fusker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.