8x18 Et42 5x112 felg på s2 avant?

Anbefalte innlegg

Noen med peiling som kan si meg om 8x18 Et42 5x112 felg går på s2 avant og hvor tykk spacer man må ha for og komme opp imot et 38(som jeg mener er orginalt)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5mm spacer så er du på ET37. (42-5=37) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,da blir de nok bestilling;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk,da blir de nok bestilling;)

 

Ville vurdert litt bredere spacer fordi det er plass til dette. Man kan endre ET med 7,5mm per side (15mm totalt) uten å ha TUV på felgene. Orig.offset til S2 er iht min info 37, dvs du kan gå helt ned til ET30 innenfor regelverket. Du skriver ikke hvordan dekk og senk du skal ha, men generelt kan man nok fint har ET30 på S2. Derfor ville jeg nok vurdert en 10mm spacer istedenfor 5. Det er også lurt å teste litt med lånte spacere eller andre felger før man bestiller, da ser man hvor langt ut hjulet bør bygge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vurdert litt bredere spacer fordi det er plass til dette. Man kan endre ET med 7,5mm per side (15mm totalt) uten å ha TUV på felgene. Orig.offset til S2 er iht min info 37, dvs du kan gå helt ned til ET30 innenfor regelverket. Du skriver ikke hvordan dekk og senk du skal ha, men generelt kan man nok fint har ET30 på S2. Derfor ville jeg nok vurdert en 10mm spacer istedenfor 5. Det er også lurt å teste litt med lånte spacere eller andre felger før man bestiller, da ser man hvor langt ut hjulet bør bygge.

 

Ville gjort som Runar sier over her og bestilt 10mm spacer istedet. Prøvde med 8x18 ET38 og det gikk ikke over big reds'ene. Måtte ned på ET35 og det er fortsatt mye plass igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.