#1 Skrevet Januar 6, 2012 hei! har byttet motor i min a4(avf) etter registerhavari. fikk tak i en motor som jeg ble fortalt skulle være den samme(awx), men etter byttet ble bilen tungstartet uansett utetemperatur. den går også i nødmodus hele tiden, starter og stopper igjen å da er den fin en liten stund. må jeg få omprogrammert styreenheten eller noe får å få det til å funke som det skal, eller må jeg bytte motor IGJEN?! så vidt jeg har forstått det så er motorene akkurat like bare at avf kommer med 6-trinnskasse og awx med 5.trinn. svinghjul, clutch og turbo er fra den gamle motoren. takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 6, 2012 Hvilke feilkoder har du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 6, 2012 kjørte en diagnose å fikk fram dette: 17994 - Magnetventiler vä/hö för el-hydraulisk motorlagr (N144/145): kortslutning mot plJÚ P1586 - 35-10 - - - Intermittent fel 19463 - Kamaxellägessensor (G40): ingen signal P3007 - 35-00 - - 17964 - Laddtrycksreglering: Reglergränsen har underskridits P1556 - 35-10 - - - Intermittent fel 16885 - Fordonets hastighetssignal: orimlig signal P0501 - 35-00 - - om det kan være til noe slags hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 6, 2012 Ser ut som det kan være greit å gå over alt av ledninger og vakuumslanger for å se at alt er koblet rett... Skal gå fint å kjøre AWX med AVF programvare, er jo like motormessig, begge har 130hk men er mer moment i AVF oppsettet pga større/sterkere clutch. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 6, 2012 høres supert ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 6, 2012 Hadde du bodd nærmere så kunne jeg lasta opp ett originalt AWX program, sletta feilkodene, og så sett om bilen oppførte seg pent etterpå. Så hadde en fått sjekka på den late måten før du gyver løs og dobbelsjekker og trippelsjekker hele ledningsnettet og alle vakuum slanger. Men Terråk er jo noen mil fra Stavanger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 6, 2012 ja det er sabla mye jobb =/ har ikke så mye erfaring med programmering og slikt selv...men hvor mye ville det koste å få gjort dette på et Audi-verksted da? jeg skal en tur til polen med bilen å få den lakka opp der, sikkert noe billigere på et verksted der nede? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 6, 2012 Jeg gjør slikt selv, billigst det Aner derfor ikke hva Møller tar for en slik jobb desverre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 6, 2012 flinke folk sparer penger hadde vært fint å fått noen som virkelig kan dette til å se på det, men Stavanger blir en ganske drøy omtur selv om jeg skal kjøre langt i utgangspunktet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...