#1 Skrevet Januar 7, 2012 (endret) Startmotoren min slår ikke inn på første forsøket lengre, må ofte 3-4 forsøk til... Mye jobb og bytte denne? Motoren er en 1.8ADR... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2012 Kan ikke bare være releet som ikke er helt iform da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2012 Sjekk at den er skikkelig jordet, hadde samme problem, bytta skive på ledningen og pusset over litt der den satt. God som ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2012 Hvor sitter releet? har ikke peiling på akkurat denne biten... Problemet kom helt over natten, og er spessielt plaget når det er kaldt ute. Når motoren er varm så er det ikke et problem å fyre den i gang.. Ikke er den tungstartet heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2012 tenningslås, innslag på startern, jording o.l. Skal vedde en tier på at grunnen til at du opplever at den er mer vrien å starte når den er kald er fordi da er ikke delene varme. Batteriet orker feks. ikke gi fra seg så mange ampere, og krymping/utvidelser av metall gjør at du får dårligere kontakt når det er kaldt (kan hende). Var hvert fall det i mitt tilfelle... jeg hadde dårlige kontaktpunkter på innslagt, noe som gjorde at jeg fikk av mutterne, men da jeg skulle dra dem til igjen løsna hele driten Bare å begynne å måle, men ikke glem at når det gjelder startern så er ikke 0 ohm på multimeteret nok til at det tilsier at startern får nok strøm. Stor forskjell på 0,00001A og xxA håper dette hjelper noe, lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2012 Ladet opp batteriet og den har vært fin etter det.. mulig det var løsningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 2, 2012 Har du ikke nok strøm så er det ikke rart den ikke vil starte Er jo kaldt ute nå, så det gjør jo ikke saken noe bedre. Spesielt med dårlig batteri. Du kan jo for morroskyld gå over samtlige kontaktpunkter og sjekke statusen på de... er det dårlig kontakt så vil det bli fort surt å få start. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 2, 2012 Startmotoren slo alltid inn på tredje, fjerde forsøket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2012 Vell, problemet er tilbake, ikke helt uventet.. oppstår tydeligvis bare når det er bikkjekaldt ute! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2012 viss de bare er når de er kaldt er det vell innslage som er problemet skru den opp å smøre den opp ein del arbeid trur eg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2012 Har letet etter en guide, men finner lite =( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2012 Hei. Jeg hadde akkurat samme problem på min audi 80 2,016v. Da begynte starteren først å tulle litt av å til, så ble d værre å værre. Den funket også bedre på varm motor enn kald, som du beskriver. Jeg pøvde å ha den oppe å gjøre den ren/smøre den opp flere ganger med forskjellig fett å smøremidler, uten at d ble bedre. Skjekket også jordingspungt osv. uten at det hjalp. Det endte med at jeg kjøpte ny starter (til a4 1.8turbo faktisk) etter dette var det ingen problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 8, 2012 Får bare bytte startmotoren, ser at Troms bildelesenter skal ha 375kr for en startmotor, ikke ille pris det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 15, 2012 Skal først prøve og bytte batteriet. Var i går og skrudde i ca 6 timer på bilen, nøkkelen sto i tenningen, på av posisjon, men det var lys i cdspilleren, ikke noe musikk på. Når jeg skulle starte bilen så var den helt fri fir strøm, startmotoren klarte bare og drege rundt motoren 1 gang før den stoppet.... Har før kunne spille musikk i 4-5 timer og enda ikke hatt problemer med og starte bilen etterpå.. Så biltema batteriet har nok takket for seg, har hatt det siden jeg kjøpte bilen for 3år siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 23, 2012 Jeg har akkurat samme problemet som deg! Bytta startmotor i Mai 2010. Da vintern kom begynte den å svikte, spesielt når det ble kaldt! Det skjedde faktisk i dag også. Det virker kanskje på en måte som om startmotoren er frosn fast eller noe. Men trikset mitt er at når jeg vrir om tenninga og hører startmotoren bare går rundt, så skrur jeg av tenninga og starter igjen ganske fort. Da fungerer startmotoren som normalt! Jeg har t.o.m byttet batteri, dynamo uten at det har hatt noen innvirkning på det problemet...det er vel bare å smøre opp eller kjøpe ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 24, 2012 Har vært varmere i været de siste dagene og da har det funket som normalt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 30, 2012 Har omsider byttet starteren idag. Så får håpe det funker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...