#1 Skrevet Januar 7, 2012 Hei Har en 97 Polo 1.6 Bensinar som nekter og ha stabilt kjølevannstemperatur. Den går på tomgong ei stond, so begynner temperaturen og stige sakte men sikkert. Setter eg på varme apparatet og gir litt gass går temperaturen nedigjen. Kan kjøre i ca. 5 minutt på vei so begynner temperaturen og stige igjen. Å må da ha fult varme apparat for og få temp. nedigjen. Den elektriske vifta starter ikkje - Føleren i radiator er ny samt den føleren oppe ved toppen. Om eg lasker over i kontakta til vifta so starter den. En annen ting er att eg hadde 90grade på tomgong, startet vifta for og sjå om det hjalp, men da steig fortsatt temperaturen etter en liten stund. Har spylt igjennom radiatoren, skiftet Thermostat, Skiftet vannpumpe, Skiftet føler i radiator samt den ved toppen, har også hatt av toppen og planet den og satt på ny toppakning. Er der nåken som har hatt lignende problem? Har rett og slett ikkje peiling på ka som kan ver gale. Einaste eg kan sjå det er att det muligens må ver nåke gale me den nye thermostaten? Det står den skal opne på 87 grade - Skal eg få kjøpt en som åpner ved 83? Har en kompiss som har akkurat samme problem med sin 95 Polo men med 1.4 bensin. All hjelp mottas med stor TAKK! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2012 Har du sjekka den hylsa som termostaten sitter i? Kjøpte en 97 1.4 polo og hadde problemer med for varm temp og bytta først termostat, men oppdaga at der stemplet på termostaten trykker i mot hadde ryki. Bytta denne stussen som termostaten sitter i og problenet var løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2012 Har du sjekka den hylsa som termostaten sitter i? Kjøpte en 97 1.4 polo og hadde problemer med for varm temp og bytta først termostat, men oppdaga at der stemplet på termostaten trykker i mot hadde ryki. Bytta denne stussen som termostaten sitter i og problenet var løst Hei du! Skal få sjekka ditte i morga!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...