Anbefalte innlegg

Har en golf vr6 med gåen girkasse, så lurte jeg på 02a kassene fra g60 og vr6 passer om en annen?

Har prøvd å søke litt, men finner ingenting konkret om dette. Muligens festene er litt forskjellige? Da kunne det vell vært mulig å bruke g60 innmaten og en vr6 kasse?

Grunnen til at jeg helst vil bruke g60 kassen er at jeg ikke har råd til vr6 kasse i god stand.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, innerhuset på VR6 kassa har annen boltmønster enn til 4-syl..Men ellers er disse helt like konstruksjonsmessig..

Men det er nå litt arbeid om du skal bytte over innmaten,da lagere må kontrolleres/byttes over og shimses riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, innerhuset på VR6 kassa har annen boltmønster enn til 4-syl..Men ellers er disse helt like konstruksjonsmessig..

Men det er nå litt arbeid om du skal bytte over innmaten,da lagere må kontrolleres/byttes over og shimses riktig.

Ja, er nokk like greit å få tak en nyoverhalt vr6 kasse da. Men hva er det som er så svakt med disse 02A vr6 kassene? Kassen som står i bilen nå er den 4 girkassen og bilen er kjørt 240 00. Dette synnes jeg er mange kasser på 240 000 km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er ødelagt på kassen? Diff eller drevsats?

Vis det er diffen er det påtide å skaffe seg LSD diff sånn at du ikke spinner diffen ihjel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke tatt ut kassen enda. Går ut i fra at det er selve kassen, med tankte på at gira forsvant og kom igjenn, før de forsvant helt. Men har også en mistanke om at diffen burde byttes ja. Blir spennende å se når jeg får demontert det. Alt ser vertfall helt og pent under bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt kassene tåler dårligt spinning over tid noe som ikke alltid er så lett og ungå med ein motorsterk gnager. få tak i en bra kasse og monter diffsperre så skal du se det blir mer holbart;)

Evt kan det være noe trøbbel med skiftetårnet i kassen har ikke veldig mye peiling på dette, men er vel noen skiftgaffler som kan bøyes ved hard bruk: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mest tro på det er skiftetårnet ja, det sa ikke pang eller knas. Gira bare kom og gikk, før de forsvant helt. Med skiftetårn regner jeg med du mener det giroverføringen går ned i kassen? Har prøvd å løsnet det to boltene, men får ikke tatt det opp. Har en reservekasse med ok skiftetårn, dette fikk jeg rett opp.

Noen som vett hvordan jeg får opp dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for at den skal komme opp må den være i neutral posisjon:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.