Skrike/knirkelyd fra motor A4 -96

Anbefalte innlegg

Har i det siste merket en lyd som høres ut som noe som skraper mot metall eller våte bremser om det er bedre forklart.

Lyden kommer HVER gang jeg starter motoren når den er kald. Lyden følger turtallet og høres veldig godt på tomgang. De første få gangene trodde jeg det bare var en reim som var frossen eller våt, men nå er jeg sikker på at noe er gale ettersom lyden har vært der siden før jeg reiste på juleferie. Høres ut som lyden kommer fra fronten av motoren, så jeg tenkte dårlige lagre i register muligens? Lyden forsvinner av og til etter langkjøring og når motoren er skikkelig varm.

Hadde tidligere problem med tikking, men det er løst nå. Mulig det har noe sammenheng.

Motoren er en 1,8T AEB

Lyden skjærer i mitt lille audihjerte så håper å få fikset dette så fort som mulig, all hjelp mottas!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør på lageret til den viskose vifta. Jeg måtte hvertfall bytte det for en stund siden..

Eller kanskje servopumpe? endrer lyden seg hvis du vrir på rattet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Definitivt ikke servo. Hadde en kjenning som sleit med lyd fra servoen, ikke samme lyd i det hele tatt.

Ingenting jeg gjør med bilen endrer lyden, så godt mulig det er lageret som du sier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå leitet og lest litt. Får viskosekoblingen for 7-800kr hos Carparts.no, men finner ikke lageret noe steder. Mulig eg må ringe møller for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det var denne lyden kom fra?

Tror jeg kjøpte mitt lager på møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikker på at det er viften lyden kommer fra. Om det ikke er den så er det hvertfall noe i registeret. Lyden opphører som sagt når bilen er skikkelig varm.

Om lageret følger med viskosekoblingen, så er ikke 7-800kr det største tapet. Hva måtte du ut med for lageret hos møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en satan lyd framme på passaten min, etter mye seint og høring så fant å ut at d va multireim som laga lyd, selv om den så helt ny ut. Så man kan bli lurt. Der for lyden å kom og gikk som den sjøl ville... Å ble borte når bilen ble varm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en satan lyd framme på passaten min, etter mye seint og høring så fant å ut at d va multireim som laga lyd, selv om den så helt ny ut. Så man kan bli lurt. Der for lyden å kom og gikk som den sjøl ville... Å ble borte når bilen ble varm

Kan like godt skifte denne om jeg først skal ta det av. Lyden din forsvart når du byttet denne antar eg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan like godt skifte denne om jeg først skal ta det av. Lyden din forsvart når du byttet denne antar eg ?

Lyden forsvant når jeg byttet reim, men gammel reima mi så ikke slitt ut. Så kan jo være den å, men d kan man jo ikke konstatere over nette:) må jo nesten se å høre det sjøl:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være lageret til dynamo hjulet drevet av multireimen som lager lyd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bilen inn på jobb i dag og feilsøkte litt. Viste seg å være strammeren som knirket når den bevegde seg. Brukte en nøkkel til å stramme og slakke frem og tilbake (selvstrammende demper), og der var den skrikende lyden. Smurte godt opp med smøreolje og vipps så var lyden vekk!

Parkerte for 20min siden og fortsatt ingen lyd, men det var noe slark i løpehjulet til strammeren. Så mulig dette kan være litt av årsaken og. Oppstår problemet igjen så bytter jeg bare denne :)

Takk for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.