#1 Skrevet Januar 8, 2012 Hei, Jeg har en Audi A4 2012 med start/stopp funksjon som jeg ikke bruker og den ønsker jeg å slå av. I VCDS fant jeg denne koden: Men når jeg prøver å endre bit 5 her så får jeg en litt merkelig melding fra VCDS: Og siden jeg ikke har sett denne meldingen før så turte jeg ikke fortsette. Noen som vet hva dette er og om jeg bare kan trykke "yes" her? mvh, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 8, 2012 Jeg prøvde å deaktivere den på samme måte på en A1, men den fikk bare en feilmelding i displayet etterpå, og start/stopp virket like godt (dårlig) så jeg måtte aktivere den igjen Det er garantert mulig å deaktivere den, men Møller vil ikke ut med noe og det er helt sikkert verre enn den løsningen vi har sett. Vil tippe det er en lang-kode ett sted. Edit: jeg fikk ikke opp den meldingen som du har her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 8, 2012 Om jeg forstår meldingen riktig så er det relatert til verksted koden/id'en som legges inn når en gjør endringer. Hvis du driver verksted i VAG systemet og bruker VCDS så kan du legge inn din kode/id i programoppsettet slik at endringer som blir gjort kan senere spores tilbake det verkstedet som har gjort endringen. For oss privatpersoner som bruker VCDS så er dette uinteressant/irrelevant, hvis modulen aksepterer det så ville jeg trykket 'No' slik at det ikke blir noen endring i koden for hvilket verksted som har endret verdier sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2012 Takk for svarene. Var ute å testa igjen og denne gangen svarte jeg "NO" på spørsmålet. Koden ble endret helt fint, ingen feil meldinger men da jeg testet funksjonaliteten så stoppet bilen slik den gjorde før. Lurer på hvorfor Møller ikke vil si hvordan den kan slås av? Noen som vet om det finnes andre alternativ for å slå den av? Jeg ser jo at dersom man ikke har sikkerhetsbeltet på så slås start/stopp av automatisk. Så det er vel en detector nede i sikkerhetsbeltet som man kan fjerne slik at bilen alltid tror beltet er av. Belte varsleren kan jo disables med VCDS. Eller så tenkte jeg på å skru opp start/stopp knappen og koble inn en liten chip (pic/atmel) som kan skru systemet av automatisk etter man har startet bilen. Noen som vet hvordan man kan skru opp den knappen? Noen andre som har noen lure forslag foruten om å trykke den manuelt av da etter start? mvh, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2012 Grunnen til at de ikke vil si det er nok at start/stopp funksjonen gjør at bilen får lavere CO2 utslipp i EU syklusen som igjen er grunnlag for avgiftsberegning. Jeg leste en plass en gang at start/stopp ga i snitt 5 gram reduksjon i CO2 (men det varierer nok fra bil til bil og motor til motor). At effekten er en del mindre i Norge er en annen sak, men jeg forstår at de ikke vil gi ut eller gjøre dette for kunder siden dette vil påvirke utslippene til bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 9, 2012 Det stemmer som Bjørn sier: de har rett og slett ikke lov pga avgifter og utslipp... ANg. setebelte så vil nok det gå ut over andre ting. F.eks så vil elektronisk håndbrekk kun løse ut automatisk om beltet er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 9, 2012 ANg. setebelte så vil nok det gå ut over andre ting. F.eks så vil elektronisk håndbrekk kun løse ut automatisk om beltet er på. Mener å huske at elektronisk håndbrekk også kan løses ut dersom beltet ikke er på. Det er en kode i VCDS. Fant noe her: http://audienthusiasts.com/VagComPBrake.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 9, 2012 Jeg har ihvertfall ikke funnet den på A6'en, og jeg har letet lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 9, 2012 Jeg har ihvertfall ikke funnet den på A6'en, og jeg har letet lenge. http://audienthusiasts.com/VagComPBrake.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 9, 2012 Takker, må prøves 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...