Trenger nytt konfilter, gjerne uoljet - hvor?

Anbefalte innlegg

Som overskriften..

Har per i dag et BSR-konfilter med varmeskjold montert i bilen..

Men virker ikke som om LMM har så godt av oljen filteret sprayes med etter vask..

Trenger vel egentlig da et konfilter, som ikke må oljes inn!

Noen som vet om noe bra som passer i BSR-varmeskjoldet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den originale filterboksen passer ypperlig inn der BSR-filteret stod. Med mindre du skal ta ut 350-400 hester av bilen da... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha, dette var jo et seriøst svar:p

Hvilket filter bruker dere andre som har konfilter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt K&N sine filter med god erfaring, og har ikke hatt problemer med at Olja dreper LMM.

Det viktige er jo at man modererer oljebruken. Samt kan det være fordeler om man lar filtret gjerne stå i sola, eller varmekabler i et døgn etterpå slik at det får "tørket" litt inn. (vet ikke helt om det har noen effekt mtp det er olje, men kan jo ikke skade :P)

Men generellt så er vel alle filtre brukbare til en viss grad (av de som finnes uten olje). Ofte så er jo alle "billigfiltre" Oljefrie. Og det filtrerer jo ihvertfall sand :P

http://ksr.as/index.php?cPath=27

Her for eksempel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har drept to LMM med åpent filter, og de har alltid fått tørke inn en dag..

Men ja, har jo tidligere hatt suksess med Biltema sitt åpent filter faktisk:p

Men lurte bare på om noen hadde noe bedre enn det å anbefale liksom:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har drept to LMM med åpent filter, og de har alltid fått tørke inn en dag..

Men ja, har jo tidligere hatt suksess med Biltema sitt åpent filter faktisk:p

Men lurte bare på om noen hadde noe bedre enn det å anbefale liksom:D

En kompis brukte det "stålfilteret" fra ksr på supraen sin som benket 504hk. Så det fungerer nå vel det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar:)

Skal sjekke opp i dette da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TS-Racing har vel et eget konfilter som skal funke bra? Dette er et "tørrfilter".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis brukte det "stålfilteret" fra ksr på supraen sin som benket 504hk. Så det fungerer nå vel det.

Ja, brukte det samme filteret som nød under bremsinga jeg og 480+whp på quattro, så det slipper da igjennom luft, men problemet er jo at det slipper igjennom mye mer enn bare luft, derfor ble det skifta ASAP med meg, men det holder da ute singel, og pukk da...såvidt. :P En kompis fikk det filteret med meg og bruker det på passaten sin, men veit ikke om du får plass til det filteret med BSR filterbox, det er iallefall en del lengre enn det orginale BSR filteret du får med boksen.

Ot, Rent praktisk så MÅ ingen konfilter oljes inn, forskjellen er jo at når det er oljet så stopper det fint støv, det gjør ikke de billige konfilterene som man kan se rett igjenom. Vil du ta vare på motoren din så hører du på Roar Sørlie, ellers er sikkert det beste filteret på Biltema OK hverfall bedre enn det stålfilteret ifra Kimmit.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, brukte det samme filteret som nød under bremsinga jeg og 480+whp på quattro, så det slipper da igjennom luft, men problemet er jo at det slipper igjennom mye mer enn bare luft, derfor ble det skifta ASAP med meg, men det holder da ute singel, og pukk da...såvidt. :P En kompis fikk det filteret med meg og bruker det på passaten sin, men veit ikke om du får plass til det filteret med BSR filterbox, det er iallefall en del lengre enn det orginale BSR filteret du får med boksen.

Ot, Rent praktisk så MÅ ingen konfilter oljes inn, forskjellen er jo at når det er oljet så stopper det fint støv, det gjør ikke de billige konfilterene som man kan se rett igjenom. Vil du ta vare på motoren din så hører du på Roar Sørlie, ellers er sikkert det beste filteret på Biltema OK hverfall bedre enn det stålfilteret ifra Kimmit.. :P

Haha, ja okei.. Takk for svar: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så nøye så lenge man ikke får maskinpukk inn i motoren da? Det ser jo kjempetøft ut med Rustfritt Stålfilter! :P: haha :

TS-Racing har vel et eget konfilter som skal funke bra? Dette er et "tørrfilter".

Siden det er TS-Ras'ing som leverer. Så regner jeg med at verdien på filteret er ca 1/10 av hva de skal ha betalt for det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er TS-Ras'ing som leverer. Så regner jeg med at verdien på filteret er ca 1/10 av hva de skal ha betalt for det.

Hvorfor det egentlig?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv KN 57i-kit på min bil, og har hatt det på siden Sept. 2011. Ikke noe tull nå etter 10.000km.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så nøye så lenge man ikke får maskinpukk inn i motoren da? Det ser jo kjempetøft ut med Rustfritt Stålfilter! :P: haha :

Pukk inn fremme..... strøsand ut bak. Kjekt på vintern : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv KN 57i-kit på min bil, og har hatt det på siden Sept. 2011. Ikke noe tull nå etter 10.000km.

Fabian

Det samme her, Funker fjell!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.