Anbefalte innlegg

Hei. Har ein 2006 A4 2.0tdi som fusker ved pådrag etter girskifte.

Merker dette best ved giring frå 1 til 2 gir. Blir nåken rykk so alt fint igjen.

Kan det vere EGR eller wastegate som ikkje lukker fort nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk akkurat byttet egr på min pga samme symptomer. ble gulle god etterpå! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, får kikka litt på da når eg komme heim :)

Ka va prisen på da? :)

I følge fruen heima virka da som da blir stadig litt verre.

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jeg ikke sikker på siden denne ble byttet på garantien.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ute EGR ventil, der var det Ganske mye Sot/koks.

Blenda rør til EGR med tynn blikk plate. Bilen går som den skal uten fusk og virker noe friskere i frasparket.

Men får opp feil i dashbord om feil på avgass systemet og Vag-com viser seff feil på EGR system omtrent som forventa.(lyser liten gul motor)

Mulig og få dette vekk på noen måte. I begynnelsen blinka glødelampa men dette forsvant når den lille gule for avgass kom fram :)

Noen som har oppskrifta på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ingen enkel måte å fjerne/koble ut EGR som dette. Du får original pakning på møller med mindre hull (9mm??) Denne er vel fra bla. 95 Passat? Kan finne delenr. Har brukt dette selv flere ganger, og pleier å funke, både med tanke på fusking og motorlampe. Evnt. bor et hull i den blenden du har lagt nå på ca 9mm. funker det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ute EGR ventil, der var det Ganske mye Sot/koks.

Blenda rør til EGR med tynn blikk plate. Bilen går som den skal uten fusk og virker noe friskere i frasparket.

Men får opp feil i dashbord om feil på avgass systemet og Vag-com viser seff feil på EGR system omtrent som forventa.(lyser liten gul motor)

Mulig og få dette vekk på noen måte. I begynnelsen blinka glødelampa men dette forsvant når den lille gule for avgass kom fram :)

Noen som har oppskrifta på dette?

Det skal være mulig å kode vekk dette. Mener på jeg leste det en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg og beholdt blindingen men gidda ikkje kjøra rundt med da lyset heller.

Når ein ser kor mykje sot og avleiringa da va i EGR ventil kan da ikkje vera bra og resirkulera eksos. Kan tenka meg Innsuget ikkje ser bra ut heller. Men bygger kanskje om sånn at EGR berre slepper inn frisk luft. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.