#1 Skrevet Januar 9, 2012 (endret) Interiørlyset går ikke av når jeg lukker døren. Mistenker at en av lukke bryterne på dørene eller et rele som er defekt, men vet ikke hvilket. I går glemte jeg å ta av lyset og så da at lyset gikk av i bilen en stund etter jeg hadde låst. I dag når jeg låste opp bilen igjen gikk lyset på. Men når jeg lukket døren og startet bilen var lyset fremdeles på og jeg måtte ta det av manuelt. Hvor ligger bitene som styrer dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2012 Har ikke funnet ut av denne enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2012 Taklyset styres av elektronikken i sentrallåspumpen, men det enkleste (og billigste) er å sjekke dørbryterne, disse har tendens til å ruste. Spesielt hvis gummihetten ikke er hel. Taklyset lyser kort tid etter at døren lukkes, og opptil ca 10 minutter når døren står åpen. På min bil lyser det ca 1 minutt (tror jeg) når døren lukkes, men sluker med en gang når døren låses. Bagasjeromslyset på Avant slukkes ikke etter 10 minutter, dette styres ikke av elektronikken... Mulig likt på sedan? Om du trenger sentrallåspumpen så er den i det minste lik i 80 B4 som i 100/A6. Mulig flere modeller bruker den samme. Styreenheten til den originale alarmen sitter også her, så hvis du har original alarm og ønsker å opprettholde denne så må du ha sentrallåspumpe fra bil med alarm. Jeg vet at man kan bruke pumpe fra bil med alarm i bil uten alarm, men jeg vet ikke om det går motsatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 14, 2012 Det er jo sannsynligvis bryteren i førerdøren då siden du gjerne ikke har oppe noen av de andre dørene hvis du skal ut å kjøre deg en tur, du kan jo sjekke under gummibelgen om noen av kablene som går inn i døren har fått brudd. Det sitter jo en mikrobryter i dørlåsen men er usikker på om den registrerer til noe annet enn sentrallåsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2012 Taklyset styres av elektronikken i sentrallåspumpen, men det enkleste (og billigste) er å sjekke dørbryterne, disse har tendens til å ruste. Spesielt hvis gummihetten ikke er hel. Taklyset lyser kort tid etter at døren lukkes, og opptil ca 10 minutter når døren står åpen. På min bil lyser det ca 1 minutt (tror jeg) når døren lukkes, men sluker med en gang når døren låses. Bagasjeromslyset på Avant slukkes ikke etter 10 minutter, dette styres ikke av elektronikken... Mulig likt på sedan? Om du trenger sentrallåspumpen så er den i det minste lik i 80 B4 som i 100/A6. Mulig flere modeller bruker den samme. Styreenheten til den originale alarmen sitter også her, så hvis du har original alarm og ønsker å opprettholde denne så må du ha sentrallåspumpe fra bil med alarm. Jeg vet at man kan bruke pumpe fra bil med alarm i bil uten alarm, men jeg vet ikke om det går motsatt. På min 97mod A6 så slukker Bagasjeromslyset av seg selv etter en stund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2012 Takker for svar Da er det bare å sjekke nærmere det som blir foreslått. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2012 Men siden du må slå av lyset når du har startet opp og dørene er lukket , ville jeg også begynt med Dørbryterne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 17, 2012 Dørbryteren på førerdøren som var synderen her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...