#1 Skrevet April 8, 2005 La om til sommerhjul i dag,og da jeg kjørte ut av garagen ville den ikke respondere skikkelig på gasspådrag.Så på tankmåler og så at det var lite bensin.Kom meg til bensinstasjon og tanket opp.Når jeg starta da gikk den kun på tomgang,lavt turtall 4-500 omdr.Ingen respons på gasspådrag,sjekket under panser,alt så ok ut der.Det lukter ikke bensin så den drukner ikke.Er det noen glupinger der ute som har noen tips.En som har peiling prata på luftmengdemåler,hvor sitter den forresten.Dette er k-jetronic innspr.Har sjekket slanger og sånn,ser bra ut.Pumpa går som normalt baki der.Anyone som har opplevd dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2005 luftmengdemåleren er enheten med stor gummibelg som går over til spjeldhuset på innsugsmanifolden. i forkant av belgen går det også ledninger ut til hver dyse på motoren. Hvis den skal ha skylda må du ha en ganske stor luftlekkasje på denne luftbelgen. Du kan jo sjekke om det er ramlet av noen slanger i bakkant av den. Ellers er det jo greit å bytte bensinfilter om det ikke er gjort på ei stund. Du kan også prøve å rense tomgangsregulatoren med forgasserrens eller noe, men det er lite trolig at den skaper dine symptomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 19, 2005 Nå har jeg gått skikkelig over allting og vet ikke hva jeg skal sjekke videre.Bensinfilter er byttet(bak),luftmengdemåler er gått over,fungerer som den skal,belgen er hel,ingen falsk luft(testet med startspray).Er det noen som har noen gode ideer?Kan evt bensinpumpen svekkes,så den gir altfor lite trykk,løsnet litt på røret i forkant av luftmengdeml.og da kom det rikelig med bensin.Nå går den ikke på tomgang heller.Starter men stopper like fort.Bensinrøret ble forresten skiftet i fjor hele veien fram... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 19, 2005 Føler feil? Sjekk vanntemp følerene som sitter rett ved toppdekselet, det er en som har 3 eller 4 stikkere, denne kan det f.eks være. Det er nok neppe bensinpumpa, for den har jeg erfaring med at enten så virker den eller så virker den ikke, og du hører om den går og da skal den virke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 19, 2005 La om til sommerhjul i dag,og da jeg kjørte ut av garagen ville den ikke respondere skikkelig på gasspådrag.Så på tankmåler og så at det var lite bensin.Kom meg til bensinstasjon og tanket opp.Når jeg starta da gikk den kun på tomgang,lavt turtall 4-500 omdr.Ingen respons på gasspådrag,sjekket under panser,alt så ok ut der.Det lukter ikke bensin så den drukner ikke.Er det noen glupinger der ute som har noen tips.En som har peiling prata på luftmengdemåler,hvor sitter den forresten.Dette er k-jetronic innspr.Har sjekket slanger og sånn,ser bra ut.Pumpa går som normalt baki der.Anyone som har opplevd dette før? Prøv å løsne skruene på toppen av bensin fordeleren å se om det kommer mys brun guffe ut. Ikke uvanlig at drit å lort fester seg der å tetter bensin tillførselen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 19, 2005 Prøv å løsne skruene på toppen av bensin fordeleren å se om det kommer mys brun guffe ut. Ikke uvanlig at drit å lort fester seg der å tetter bensin tillførselen.. Og det skal vel sitte en sånn fin filter på inntaket av bensinfordeleren, den må man nesten pirke forsiktig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 8, 2005 Ja nå går den endelig.Var på høggern og fikk tak i hele boksen m innsprhodet og bensintrykkreg.Har nok mest tro på at det var bensintrykkreg som ikke holdt trykket oppe.500 for hele greia,7000 hos vag for kun bensintrykkreg!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...