#1 Skrevet Januar 9, 2012 Hei, Tenker på å gi Rs2'n nytt batteri til våren. Hva burde jeg gå for? Er dette noe å satse på? http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=497_606&products_id=3622 Mvh Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2012 jeg har dette i begge RS'ene. Meget fornøyd! Eneste vi bruker på jobb http://sonnak.com.loopiadns.com/produkter/marine/exide-start-agm http://sonnak.com.loopiadns.com/produkter/marine/exide-dual-agm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 9, 2012 Takker, det sitter et helt vanlig batteri i den i dag. Sliter med at dette ikke holder veldig lenge, men det har vel noe med at bilen blir veldig lite brukt. Da er vel AGM batterier veien å gå? Hva ligger de på i pris Thomas? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 9, 2012 Lønner seg kjøpe seg en ordentlig lader å lade batteriet innimellom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2012 Lønner seg kjøpe seg en ordentlig lader å lade batteriet innimellom Det har jeg, Ctek 7000. Men føler fortsatt batteriet ikke er så bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2012 har Ctek-laderen vedlikeholdslading som funksjon?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 10, 2012 Takker, det sitter et helt vanlig batteri i den i dag. Sliter med at dette ikke holder veldig lenge, men det har vel noe med at bilen blir veldig lite brukt. Da er vel AGM batterier veien å gå? Hva ligger de på i pris Thomas? tror de ligger fra 2000kr i butikken. Ligger og en del på finn.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 10, 2012 har Ctek-laderen vedlikeholdslading som funksjon?.. Ja, det har den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 10, 2012 Selv har jeg hatt kjempegode erfaringer med Optima Batteriene. I 200 20v'en min satt det er Redtop i 9 år før det ble merkbart dårlig. Det fikk aldri vedlikeholdlading, og ble HARDT brukt fra diverse heftige stereoanlegg jeg opp gjennom årene hadde i bilen som dro store mengder strøm uten å slite med at batteriet tok skade av det. Kjørte bilen i 1 time etter at dynamo tok kvelden blandt annet på kun strøm'en som var på batteriet når det var 8år gammelt. Da inkludert et start og stop (kjørte tur retur et sted jeg skulle med halvtime hver vei). Kjøpte meg Bluetop i fjor, som jeg håper gir meg like mye glede for prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2012 Ja, det har den. dette er det viktigste på laderen hvis bilen bir kjørt "en søndag i mnd"...vedlikeholdslading er at laderen tømmer batteriet vist mye og fyller på det igjen,isteden for å fore masse strøm inn som de fleste ladere gjør...da får batteriet "strekt" på armene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 10, 2012 vi selger banner på jobb.. dette er vanvittig robuste batterier vi bruker på både store båter og små lystbåter og aldri fått klager eller bytta batteri for at det var noe galt.. er maritim service elektriker så har montert et par sett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...