Noen som har delnr på blendelokk egr?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Noen som har delenr på blendelokk og pakninger til 1.9TDi AVF motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg laget bare noen blendeplater av 3mm alu! Tegnet rundt en av pakningene og så er det bare å kutte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flattråkket red bull boks gjorde susen for en kollega av meg. Lett å klippe til og etter det jeg har hørt så har det ikke vært noe problem med i etterkant. Bør legge dobbelt pga. tykkelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg spurte om delenr siden denne motoren skal presses for noen gamp:) og tynt blekkpapir kommer til å smelte da.:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom ETKA og leitet, men var jaggu meg ikke lett og finne det.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AJM har ett spesiellt innsug, ser ut som du har EGR kjøling slik som de amerikanske TDi'ene hvis du har automatgir, har du auto. eller man.? Fant ingen industrimotorer som bruker det innsuget men er nok en løsning for det.

038131925A passer ofte på eksosmanifolden, og sikkert på din også. Koster 31,- hos Møller.

038131925 passer på en del innsug, muligens på ditt også. Koster 31,- hos Møller.

Det er en ukes leveringstid på begge dekslene siden det er Tysklands del. Har disse montert i 80'en min, og har bestillt to til av hver som kommer denne uken.

Jeg kan måle dem, så kan du se om de passer din applikasjon?

Dårlig mobil bilde:

Image015.jpg

Som Johan sa så stenger den andre vakuum klokka ett spjeld, dette for å begrense ristinga når du skrur av tenning slik som på de eldre TDi motorene som ikke har dette spjeldet. Funker fint uten, men kan riste litt mer når motoren "dauer".

En annen ting å tenke på er at dette spjeldet også er der for å redde motoren i tilfelle turboen ryker og du får "blow-by", altså turboen spyr ut olje sammen med lufta pga. pakninger som har tatt kveld.

En diesel motor går som bare det på olje, og uten kontroll av injisert mengde har dette resultert i motorhavari pga. turtallet går rett i taket og du greier ikke stoppe det heller uten å kvele bilen ved å holde den igjen på giret og bremse den ned fysisk. Reagerer du ikke fort nok får du ventilflyt i tillegg til at motoren går fortere enn forbrenningsprosessen (som tar lang tid på diesel, derfor turtallsbegrensningen) og moser toppen, og risikerer å gi bunndelen kraftig smekk.

Dette skjer overhode ikke ofte, men det kan i de tilfeller være greit å ha ett spjeld som reagerer og smekker igjen for å kvele motoren. Som sagt, de gamle TDi'ene har ikke dette spjeldet, og de lever ofte et langt og godt liv for det ;)

En av disse passer nok, men kan ikke garantere det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En av disse passer nok, men kan ikke garantere det.

må ha begge disse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker opp denne litt då eg ska blende på min a4 avf

Blir ein kvitt oljesøle som siver ut av egr ventilen ved å blokkere røret?

Eller må ein erstatte egr med eit rør? Vil ha vekk griseriet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker opp denne litt då eg ska blende på min a4 avf

Blir ein kvitt oljesøle som siver ut av egr ventilen ved å blokkere røret?

Eller må ein erstatte egr med eit rør? Vil ha vekk griseriet!

Blir ikke kvitt alt. For at du skal bli kvitt alt, må du av med egr-ventil og innsug og rense godt. Jeg blendet min egr med slike plater fra møller for en tid tilbake uten å rense og alt sølet er ikke borte. Men uansett om du renser eller ikke, er det bare godt for motoren å få blendet av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å rense innsuget med det samme du driver på.

Her ser man hvor store innsugsportene på innsuget på min Passat 1Z hadde etter snaue 300k km:

IMG_3641.jpg

IMG_3643.jpg

IMG_3644.jpg

IMG_3645.jpg

Og alt jeg fikk ut før jeg vasket og brukte børster:

IMG_3646.jpg

Biltema selger noen sykkelbørster som er fine å bruke til å rense innsuget:) Motoren fikk merkbart penere gange og plutselig kunne man høre turboen suse igjen også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reingjere egr ventilen og blokkere røret burde vel gjere jobben då, er vel berre sot i innsuget og ikkje olje så blir vel kvitt det meste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurrant å ta av innsug på avf uten å demontere halve motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan blokkeres via software.. For å ta av innsug må du av med deksel over motor (hvis du har det). Av med slanger inn på egr og innsug. Så skru ut umbrako. Husk ny pakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel berre sot i innsuget og ikkje olje så blir vel kvitt det meste?

Sot blandet med oljedamp. Forbanna svineri å få ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men.. Snakket med en som skal ha greie på dette nå, han sier at om jeg blender EGR så må jeg også fjerne DPF og kode bort begge delene.

Og at da får jeg ikke eu-godkjent bilen lenger..?

I tillegg fikk jeg dette svaret:

Dpf er avhengig av egr for å få høy nok eksos temp for å tømme dpf.. kun amatører som ikke har snev av systemforståelse som blender egr uten noe mer på bil med dpf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det gitt. eu mangel ved fjerning av egr og / eller dpf.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en måte de kan se at EGR er fjernet? Hvis den bare er kodet vekk, så må de vel inn i ECU'n og titte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er jo det med EGR blending, men hva med DieselPartikkelFilteret?

Siden det da ikke får varm nok eksos til å brenne seg rein, så må man vel bare fjerne dette også, og det måtte fjernes fysisk før man så programmerte det vekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis alle komponentene er på plass og ingen feillamper lyser blir det vanskelig å oppdage noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende 2 stk egr blendere til a6 4f,men da jeg prøvde å blende på min a6 fikk jeg motorlampe varsell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.