#1 Skrevet Januar 9, 2012 har dukket opp 2 problemer på min 03 sharan. 1.tankmåler er veldig "følsom",når jeg bremser synker nålen og når jeg gir på stiger den.dette vises veldig tydelig på måleren i dasj.hva kan dette være? gåen motstand i tank? kalibrering? 2. spedometer virker av og til,kan sprette opp og ned som det passer seg,noen ganger ligge på 30 når jeg kjører 60,så sprette opp i 60 og så i 0 igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 9, 2012 Har hatt det samme på en '96 Passat, jeg tror det er samme kretsen i instrumentet som styrer begge deler, både speedo og forsinkelsen på tankmåler. Før eller siden ryker det helt. Det er nok bare å belage seg på: 1: nytt instrument 2: lage en tabell over turtall og gir/fart (min løsning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2012 Da jeg kjørte idag la jeg merke til at speedometer virket når jeg trillet med bilen i fri men når jeg satte den i gir å slapp ut cluths døde speedometer tvert. Og på vei hjem var det litt annerledes,da virket speedometer når jeg slipper gassen,å dør ut når jeg trør på gassen igjen når bilen er i gir. Lurer på om det kan være noe med føleren på girkassa. Rart at instrumenthuset blir påvirket av dette,men fullt mulig for alt jeg vet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 29, 2012 Da jeg kjørte idag la jeg merke til at speedometer virket når jeg trillet med bilen i fri men når jeg satte den i gir å slapp ut cluths døde speedometer tvert. Og på vei hjem var det litt annerledes,da virket speedometer når jeg slipper gassen,å dør ut når jeg trør på gassen igjen når bilen er i gir. Lurer på om det kan være noe med føleren på girkassa. Rart at instrumenthuset blir påvirket av dette,men fullt mulig for alt jeg vet:) Du har nok rett, speedometert mitt danser etter at jeg var ute med motoren. Jeg har nok fått kjøleveske ned i sensoren til sensoren i kassa. Dette påvirker også bensinmåleren som danser itakt med gassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 1, 2012 Mener jeg fant en feil på speed sensor en dag her,skal sjekke opp litt imorgen,koster ca 750 på møller, så tror jeg bynner med det istede for nytt instrument til 7000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 11, 2012 Da er "speed sensor" byttet og alt virker igjen som det skal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...