Mye start trøbbel med en 7a motor

Anbefalte innlegg

Det hele starta med at vi ikke hadde gnist.

 

Etter å ha bytta hallgiver, fikk vi etter mye styr med posisjon til fordeler, og timing, endelig gnist. Problemet er bare at gnisten tenner feil. Den tenner ut mot luftfilter. Gnisten er også litt så som så, og virker ikke alltid. Noen som vet hva vi har gjort feil, eller om det er noe annet som i tillegg må byttes?

 

Deler som allerede er byttet er rotor (denne går rundt ved kinning, as a side note), coil og fordelerlokk.

 

Setter pris på nyttige innspill, ettersom jeg går glipp av all denne nysnøen i Oslo :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenning 180 grader feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dvs fordeleren? Problemet da er at vi ikke klarer å få gnist når den står motsatt. Kanskje vi rett og slett ikke har vært nøye nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren står i TDC skal rotoren peke mot fronten/litt ned. Kontakta til hallgiver motsatt side

Viktig at fordeler stilles inn korrekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står omtrent sånn som du beskriver. Tror jeg er nødt for å få tak i en ny fordeler. Den er nødt for å være fullstendig defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at motor står i TDC? står på merkene både nede og oppe?

Husk at det må 2 runder nede på veiv for at kamdrevet oppe skal snurre en runde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har sjekka det flere ganger nå. den står i topp på 1. sylinder både når kamdrev merket er riktig og 180 grader feil, veiva er riktig da på begge punktene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når fordeleren settes inn i hullet sitt, så vet jeg at verkstedet har hatt den inn med låse klipsene mer eller mindre rett opp og ned. Vet ikke hvordan det sto originalt. Men for å få posisjonen på rotor og hall giver kontakt som du sier så er klippsene nødt til å stå mer framover og bakover. Skal dette ha noen betydning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi driver å stuker litt her nå. Hvis dette funker skal bilen aldri igjen på verksted. All info hentes herfra :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jjeg fikk start! audi forumet er pro! :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verkstedet hadde ikke sjekka åssen ting satt før de plukka fra hverandre. Fordeleren var satt inn 90 grader feil. Hallgiver kontakt ble stående rett opp og litt framover, mens rotor da sto rett ned og litt bakover.. dermed havna antakelig fordelerlokket også feil. Sånn blir det når jeg forteller dem åssen ting skal stå etter du sa det, og de sier "sånn står den". Dro og sjekka sjøl og det sto ikke sånn i det hele tatt :-p Dem skal ihvertfall ikke få betalt for alle timene de har forska på helt andre ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med at det tente inn mot luft filteret var forøvrig også verkstedet sin feil. Husker ikke helt detaljene her, men det hadde de "glemt" å fortelle meg når de sa at den tente feil vei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.