Understellsbehandling VW Passat 07

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 07 modell Passat. Bilen er gått ca.64000km. Ved siste service fikk jeg beskjed om å sjekke understellsbehandling. Ved kontroll finner de at bil må sandblåses opp under mellom bakhjul. Begynnende rust i punktsveiseser plateskjøter. Er dette noe som går på garanti?

Tectylerings verksted anbefaller bruk av egne understellstoffer, mens for å få beholde rustgaranti må en vel bruke terson. Noen som har erfaring med dette?

 

 

Har hørt litt om lakkslipp tak på disse bilene. Noen som vet hvor lenge dette var et problem. Bilen vår er registrert midten 07.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt ny i Norge? Dette må da uansett være en reklamasjonssak (5år)? Jeg har aldri hatt problemer med å ta ting på reklamasjon på de to Passat'ene jeg har hatt. Usikker når/om sinkslipp ble noe bedre.

 

Har bilen vært skadet noen gang og rettet opp av et uavhengig verksted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt ny i Norge? Dette må da uansett være en reklamasjonssak (5år)? Jeg har aldri hatt problemer med å ta ting på reklamasjon på de to Passat'ene jeg har hatt. Usikker når/om sinkslipp ble noe bedre.

 

Har bilen vært skadet noen gang og rettet opp av et uavhengig verksted?

Bil har aldri vært skadet etter det jeg vet. Ser ikke ut som det på skjøter/fuger heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er berre å få nermaste Møller verksted om å søke garanti på det, burde gå ganske greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinkslipp er dessverre veldig vanlig på Passat 3C. Som på mange andre VW modeller. Dra på møller og du vil få det dekket på garanti. På min 06 modell skal de bytte bakluke nå pga rust rundt skiltlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 07 Passat så har jeg fått dekket lakkering av tak + høyre bakre hjulbue pga. lakkslipp og alt på garanti.

Virker som det lakkeringen har vært litt varierende kvailtet..akuratt som det tynnere lakk på noen partier.

 

Har også er 97 Passat (3B) som har gått 350.000 og den har aldri vært noe problem med lakken på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.