#1 Skrevet Januar 10, 2012 (endret) Vurder nå å selge min Golf 1 GTI av forskjellige grunner. Sa at jeg aldri skulle selge denne bilen, men grunnen er at jeg har lyst å finne en som ikke er fullt så fin stand å renovere den selv. Kjøpte denne ferdig renovert så ligger liksom ikke noe eget bak den. Bilen er som sagt en 1983mod som ble levert levert by fra Peder S. Fjetland i Stavanger. Hvis jeg ikke husker helt feil ble den først kjøpt av en ansatt på Fjetland. Jeg kjøpte bilen i fjor vinter av Petter Hetland her på forumet. Han renoverte denne året før. I mitt eie har jeg egentlig mest brukt bilen til pendling frem og tilbake fra jobb, samt banekjøring nå på Rudskogen i august. Bilen sviver og virker veldig bra. Ble misbrukt rundt bane en hel dag og sveiv like fint etterpå. Ble også kjørt avstanden Stavanger - Rudskogen - Stavanger samme helgen. Har fått høre at bilen går VELDIG bra i forhold til mange andre einsere. Info om bilen: 1.8 DX 112hk 5 trinns manuell Rabbit utgave Midtkonsoll med målere (vanntemp, oljetemp og oljetrykk. Ikke koblet til) Wolfsburg ratt (sjeldent) Wolfsburg matter foran Litt som er gjort med bilen de siste årene: Topp ble overhalt og planslipt i 2010 Skiftet taktrekk 2010 Skiftet til grønntonete ruter 2010 Hellakkert svart i 2010 (org. grønn) Bilen ble ribbet så interiør og motorrom er også lakket. Interiøret er byttet til sjakkmønstret C+ (standard hull i førersete, men ellers ganske strøkent. Nytt sidetrekk til sete kan kjøpes hos P&R.) TA Techniks justerbart fra P&R 2010 Nye lykter foran og bak 2010 Nye bærebroer foran 2011 Polyforinger i hele understellet foran 2011 Nye hjullagere foran 2011 Syredyppet hjullagerhus 2011 Nye tennplugger 2011 SERVICE: Skiftet olje og filter 3 ganger siste året. Står på nå AGIP Racing 10w60 olje. Flushet kjølevannsystem og det står nå på G40 ogr. kjølevæske på. Skiftet vannpumpe og termostat 2011 Skifet kupevifte 2011 Skiftet drivstoffilter 2011 Montert GTI striper på sidene 2011 Nye bremseskjold 2011 Skiftet topplokspakning m/måne til gummipakning 2011 Nye hjullager bak 2010 Nye bremser bak i 2010 Skiftet bremseslanger 2010 Skiftet dempertopper foran 2010 (poly bak) Indre styrekule 2010 Bensinpumpe m/alt av slanger 2010 Ny radiator 2010 Skiftet ytre endeledd venstre side 2011 Montert stag øvre foran og øvre bak for ekstra stabilitet 2011 Skiftet dysetetninger 2011 Skiftet luftfilter 2010 Skiftet batteri 2011 Tråd om bilen i mitt eie Det som er nevneverdig negativt som jeg kommer på er følgende: -Sviver ikke helt ren på tomgang. Har en anelse om at dysene lekker litt her for det virker som de drypper litt. Men starter HVER gang og går som ei kule. -Er en bulk innerst på kanalen på den ene siden foran. Ikke noe man ser før man vet om det. -En liten bulk i bakluka rett over låsen som jeg så her den ene dagen. -Justere dørene -Fangere og lister er lakkert. Dette er flasset og må lakkers om igjen i plastikkmatt farge. Fort gjort. Skiltene ble levert rett før nyttår fordi det var planlagt å plukke fra hverandre bilen igjen, men har som sagt funnet ut at jeg har lyst på et annet utgangspunkt. Bilen er eu-godkjent fram til august i år og ser ikke noe grunn til at den ikke skal gå igjennom da også. Bilen blir levert på originale 13" einserfelger med 175/70-13 et eller annet dekk. Den står vinterlagret og på bukker for tiden men prøvekjøring kan ordnes etter avtale. Blir levert vasket/vokset og rensket. Pris: 45 000kr/ bud. Kan ta einser GTI i mindre bra forfatning i innbytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2012 Kastebytte i 80 GT? Om ikke, gratis bump for en pen bil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2012 Har en einser i sikte, så desverre. Lykke til med salget av en strøken 80 GT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 31, 2012 Har satt ned prisen til 40 000kr/bud event innbytte i einser i alle mulige tilstander. Må vekk pga kidden ikke har fått barnehageplass og mistet akkurat dagmammaen sin og det blir dyrt i lengden hvis madammen må slutte jobben så kom med bud.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2012 Og der hadde vi ordna oss så prisen rykker opp litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 25, 2012 Mange rare bytteforslag, men lite som er interessant... Måtte vært en annen GTI einser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 7, 2012 Da har jeg bestemt meg for å beholde den videre. Må jo begynne å skru nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...