#1 Skrevet April 8, 2005 Som topic sier, er det bare å fjerne et rele et sted, eller hvordan gjør man det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2005 Er det originallevert er det "innebygget" i lysbryteren såvidt jeg vet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2005 Bare og nappe ut kjørelysmotstanden det.... Den sitter under høyre sparkeplate er en plugg der med to ledninger (gul/brun og hvit/gul hvis jeg husker rett) Ta av den pluggen og kjørelys er utkoblet. Mener dette skal virke, dog ikke prøvd det selv, men bare koblet ut motstanden pga Xenon lysa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2005 Bare og nappe ut kjørelysmotstanden det....Den sitter under høyre sparkeplate er en plugg der med to ledninger (gul/brun og hvit/gul hvis jeg husker rett) Ta av den pluggen og kjørelys er utkoblet. Mener dette skal virke, dog ikke prøvd det selv, men bare koblet ut motstanden pga Xenon lysa Xenon-lys er et stikkord her også. Dette skal prøves i morgen, men mulig det holder å fjerne motstanden. Lysa vil nemlig ikke alltid tennes ordentlig når det er bare kjørelys. Er forøvrig vant til å slå på lysa manuelt fra S4'en, så jeg vurderer å bare fjerne det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2005 Xenon-lys er et stikkord her også. Dette skal prøves i morgen, men mulig det holder å fjerne motstanden. Lysa vil nemlig ikke alltid tennes ordentlig når det er bare kjørelys. Er forøvrig vant til å slå på lysa manuelt fra S4'en, så jeg vurderer å bare fjerne det. Har du Xenon må du fjerne den motstanden uansett, eller så brenner du opp trennerne ganske fort pga av for lav spenning. Men jeg bare kortslutta de to ledningen slik at lysa virka på kjørelys og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2005 Da har jeg kikket bak sparkeplatene på begge sider, men finner ikke noen plugg der som beskrevet. Masse ledninger, men ikke noe som ser ut som er ettermontert. Mulig det er innebygd i bryteren, men motstanden må vel ligge et eller annet sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2005 Et spørsmål her: Er det slik hos dere at dere har automatiske kjørelys når dere starter, men også muligheten til vri på bryteren enda ett hakk der lysene får full spenning, som på VW? For da kan dere bare bytte om på ledningene bak på bryteren, slik at dem som er til automatiske kjørelys nå går til f,eks tåkelysene.. Har gjort dette selv på Golf3`en min med stor suksess.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2005 Da har jeg kikket bak sparkeplatene på begge sider, men finner ikke noen plugg der som beskrevet. Masse ledninger, men ikke noe som ser ut som er ettermontert. Mulig det er innebygd i bryteren, men motstanden må vel ligge et eller annet sted? Er sånne sjøteplugger som sitter der. sitter en hel haug med sånne der. de sitter på en stor plate. Ingen sånne heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2005 Joda, det var sånne plugger der, en hel bråte. Men hvordan finne den riktige? Og det var på passasjersiden jeg skulle lete? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2005 Joda, det var sånne plugger der, en hel bråte. Men hvordan finne den riktige? Og det var på passasjersiden jeg skulle lete? På passasjersiden du skulle se ja er en plugg der med to ledninger (gul/brun og hvit/gul hvis jeg husker rett) Mener det er kun en plugg med to ledninger der, mener den er rosa eller lilla den pluggen. er bare å nappe den ut og se om lysa slukker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2005 Ja, sånn kan det gå når man er blind på begge øya Sjekket igjen, og det er riktig at det er en plugg der med to ledninger, rosa sådan. Tok ut denne, og lysa slukka, helt topp. Nå er det kun parklysa som tennes, og så kan jeg velge om jeg vil bruke xenon eller tåkelys som kjørelys. Pluggen var nederst i midten, hvis det er andre som vil gjøre det samme. Se bildet. Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 9, 2005 Ja, sånn kan det gå når man er blind på begge øya Sjekket igjen, og det er riktig at det er en plugg der med to ledninger, rosa sådan. Tok ut denne, og lysa slukka, helt topp. Nå er det kun parklysa som tennes, og så kan jeg velge om jeg vil bruke xenon eller tåkelys som kjørelys. Pluggen var nederst i midten, hvis det er andre som vil gjøre det samme. Se bildet. Takk for hjelpen Hehe...gjeller å lese rett ja:) Bare hyggelig å kunne hjelpe til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2005 Men jeg lærte noe annet i dag. Skulle kjøre, og så lyste airbag-lampa. Trodde kanskje det var noe som reagerte når jeg tok ut den pluggen, og satte den inn igjen, men lampa slukka ikke. Fant etterhvert ut at jeg i min iver etter å finne riktig plugg, tok av den gule og rosa helt til høyre i bildet, og slo på tenningen. Dette er tydeligvis en kobling til airbagen som ikke skal tas av, for når jeg fikk slettet feilkoden, funker alt som det skal, og ingen varsellamper lyser. Dagens lærdom er at man ikke skal plukke på ledninger man ikke vet hva er... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 10, 2005 Og grunnen til at Airbag-lampa lyser selvom systemet funker er at; en feil som kun oppstår et lite øyeblikk er nok til at den lyser fram til den har blitt nullstilt med VAG-COM e.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...