9x19 ET35/41 med 225/35 i vognkort på 3B/3BG

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd å godkjenne/eller har denne dimmensjonen innskrevet i vognkortet på Passat 3B/3BG?

 

Gjelder som nevnt 9x19 ET35 evt ET41 og dekkdimmensjon 225/35 med riktig LI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det skal være noe problem dersom du har TUV

 

har du det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det skal være noe problem dersom du har TUV

 

har du det?

 

Ja, har TÜV papirer på 9x19 ET35 - Men har ikke funnet noen på ET41...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk godkjent 3bg'n i sommer med 235\35\19 ET 35 uten papir, var ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk godkjent 3bg'n i sommer med 235\35\19 ET 35 uten papir, var ikke noe problem.

 

Ok. Godkjente 3BG'n med 225/35/19 på 8x19 ET35 i fjor, men er litt usikker på om de vil godkjenne 9x19 ET41 uten papirer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er standar innpress på din bil da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er standar innpress på din bil da ?

 

ET45 - så det er innenfor 7,5mm med ET41, men ET35 får jeg ikke godkjent på denne bilen (Passat 3B).. På 3BG'n hadde begge alternativene vært innenfor, ET37 originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bentley hjul på gang? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bentley hjul på gang? :)

 

Jepp, stemmer bra det :) Ligger her nyoppusset og venter på dekk, så ser frem til å få de på bil til våren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kommet deg innpå her nå a typen?

 

Det skal jo gå så lenge det er innafor 7,5 ET og 5% rulleomkrets. Det er vel ikke mer strekk enn at det ser greit ut heller så?

 

Har godkjent min med 18x8 ET 43 og 225.40.18 uten noe TUV papir. Tok litt tid da såklart! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kommet deg innpå her nå a typen?

 

Det skal jo gå så lenge det er innafor 7,5 ET og 5% rulleomkrets. Det er vel ikke mer strekk enn at det ser greit ut heller så?

 

Har godkjent min med 18x8 ET 43 og 225.40.18 uten noe TUV papir. Tok litt tid da såklart! :P

 

Ja, måtte melde meg inn så jeg har litt styr på det du driv med ;)

 

Alt er innenfor kravene, overstiger ikke 7,5mm ET pr felg og ei heller 5% rulleomkrets, og LI er over det som står i vognkortet..

Nja, blir litt strekk egentlig, skal ha på Achilles ATR dekk, så litt blir det jo! Alt tilsier at dette er plankekjøring, men vi vet jo hvordan dissa folka der er, alt kommer ann på humøret til den "utkårede kontrollør" som skal se på det desverre, så derfor jeg prøver å lete opp litt mer info..

 

Fant TÜV papirer på noen 9x19 ET35 felger til Passat 3B - Det er jo mer avvik enn hva som godkjennes her til lands, så får sende de en mail å høre hva de sier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ikke finn på å vise bilen i Elverum, der går det garantert ikke gjennom. Kongsvinger eller Gjøvik er stedene på indre østland å satse på. Når innpress og rulleomkrets er innenfor kravene, hjulene ikke stikker utenfor og ikke subber noe sted skal det være greit, men det må også være "match" mellom dekk og felg iht. STRO-boken, altså vil veldig strekk (smale dekk på brede felger) ikke være greit ifølge denne og følgelig ikke godkjennbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos Elverum drar jeg ikke frivillig, vært der 1 gang tidligere, og det var ikke bare bare, selv med ALLE papirer i orden...

 

Er Gjøvik og Kongsvinger som gjelder her i området ja, helt riktig. Vært på Gjøvik de siste to turene, og der har jeg fått ting godkjent!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.