Urquattro girkasse vs 80quattro

Anbefalte innlegg

Har rykket ut motor og demontert for montering av h råder, tenkte i samme sleng å skifte girkasse da synkroniseringene på 2gire var på tur i org kassen, merket også at utløserlageret ser slitt ut på den flaten som ligger mot trykkplate, kan dette være en årsak til at den er litt ekkel på 2giret? Tenkte å bruke girkasse fra en 86mod 80gte quattro, men splines på denne er kortere enn urq kassa: bh : Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

e vel annen utveksling på 80 kassen? Så må slenge over bakdiff og...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja lurer på at det ikke stemmer helt.. Er det mye jobb å skifte synk-ringer i kassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belgen på clutchpumpen på kassen hadde også ryket, dette kan vel være en del av årsaken til at clutch har vært trøblete?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, den flaten på utløser lageret blir jo fort seendes "slitt" ut etter den er brukt da.

Hva mener du med trøblete? løser ikke ordlig ut? belgen du nevner er bare støvbeskyttelse så er neppe den som er syndern, er det tetningingen du mener er det vel lekasje.

Utvikslinga på ur quattro var det vel bare ur quattro som hadde, så bytter du annen type kasse må du bytte bakdiff også, Skal du ha endel effekt bør du jo vurdere å bytte til sterkere 01E kasse da ur kassa begynner å leve farlig på 600nm + motoerer. Men det krevs litt modding for å få den til å passe. Så jeg ville tenkt meg godt om før jeg hadde herja for mye med en org ur om det er det du har :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org bil ja, men disse er lagd for å brukes, ikke stå til pynt:-P spørsmåle er nå om det er er noen som har hatt sunn å bytta disse sync ringene I disse kassene å som vet hvor mye arbeid det er? Kjedeli å kjøre 50mil til sverige åsså ryker kassa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikker femmermotoren går på en 86mod GTEkasse, annet boltmønster!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.