Anbefalte innlegg

Vil tro 245 vil passe ganske ypperlig - jeg kjører nå på 8,5x19 med 235 Hakka R, ET35. Du vil være på grensen til at du får felg/dekk på utsiden av skjermene med så lavt innpress. ET35 skal være perfekt på B8 med 9" felg.

 

Lovlig blir det dog ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn, har hatt 8,5x19 med ET32 og 245/30 og det gikk med god klaring bak, men omtrent helt jevnt foran. Subbet aldri. Er litt redd for subbing eller at det går utenfor med 9x19 og evt 245 el. 255

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn, har hatt 8,5x19 med ET32 og 245/30 og det gikk med god klaring bak, men omtrent helt jevnt foran. Subbet aldri. Er litt redd for subbing eller at det går utenfor med 9x19 og evt 245 el. 255

 

På sommer kjører jeg 9x20 med 245 ET35, langt ifra subbing der og tror ikke 2mm gjør noe stor utslag. Kommer jo mye an på senk og camber.

 

Men 30 profil stusser jeg på da, 4,8% feil rulleomkrets ihht originalt, innenfor grensen men hvorfor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn, my bad, skrivefeil, 245/35 :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På sommer kjører jeg 9x20 med 245 ET35, langt ifra subbing der og tror ikke 2mm gjør noe stor utslag. Kommer jo mye an på senk og camber.

 

Men 30 profil stusser jeg på da, 4,8% feil rulleomkrets ihht originalt, innenfor grensen men hvorfor?

 

Du har ikke tilfeldigvis noen bilder med 245 på 9x20 og hvilken profil 30?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

245/30x20 ET35:

 

1-2-2.jpg

 

IMG_2743.jpg

 

IMG_2731.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9*19 ET33 på Allroad'en, med 255/40/19. det er god klaring til hjulbuer......... ;)

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for 245. 255 gir helt rette dekksider og ser ikke så raft ut, men på en Allroad så passer det litt bedre synes jeg.

 

PS: Hvis du faller for 20" så får du disse felgene i 20" også, det er original felgene til RS5, 9*20 ET 29 mener jeg det er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

¨å de er også mye mer konkave! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9*19 ET33 på Allroad'en, med 255/40/19. det er god klaring til hjulbuer......... ;)

 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for 245. 255 gir helt rette dekksider og ser ikke så raft ut, men på en Allroad så passer det litt bedre synes jeg.

 

PS: Hvis du faller for 20" så får du disse felgene i 20" også, det er original felgene til RS5, 9*20 ET 29 mener jeg det er.

 

A4 har vel ET 39 orginalt, A4 allroad har ET 28, samme som A5(dette er vel snakk om 8,5").

Men dette oppsettet går vel helt fint på A4 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 Allroad har ET26 originalt (i vognkortet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A4 har vel ET 39 orginalt, A4 allroad har ET 28, samme som A5(dette er vel snakk om 8,5").

Men dette oppsettet går vel helt fint på A4 også.

 

Har ikke B8 ET43 originalt? Om jeg har tatt feil blir jeg glad, da er felgene mine lovlig med ET35 iallefall. De originale 19" som ble levert med bilen hadde iallefall ET43.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke B8 ET43 originalt? Om jeg har tatt feil blir jeg glad, da er felgene mine lovlig med ET35 iallefall. De originale 19" som ble levert med bilen hadde iallefall ET43.

 

Referterte bare til det eg leste på: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=225846

 

Men ser nå på http://www.audi.no/etc/medialib/ngw/no.Par.0009.File.pdf/audi_felgsortiment.pdf at det fleste er over ET40

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all input her. Tror jeg ser hva som må til. Har funnet en utgave av felgen med ET37 på 9x20. Tipper det skal gå med enten 245 eller 255. Ønsker helst 255 på en 9 felg siden jeg ikke er så glad i strekk.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

B8 har ET43.

 

Når det gjelder ET på B8 er 43 orginalt på 8,5x19 hvor 39 er orginalt som blir stemplet i vognkort, dette gjelder da 7x16 eller 7,5x17 orginalfelg etter hva jeg forstår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som blir stemplet i vognkorte varierer vell i fra hva som står på bilen? Eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med litt senk på b8 så går 9x19 et33 og 255.35.19 fint.

 

Rs5 sin rotorfelg måler 9x20 et26

Det går på b8, med mye strekk og mye senk, men ser litt for ulovlig ut (noe det også er...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med litt senk på b8 så går 9x19 et33 og 255.35.19 fint.

 

Rs5 sin rotorfelg måler 9x20 et26

Det går på b8, med mye strekk og mye senk, men ser litt for ulovlig ut (noe det også er...)

 

I følge etka kan man bestille denne felgen til nesten alle modeller. eks til A4/S4 får du den i 8,5x19 ET43.

 

Nå er jo uten tvil den til RS5 den feteste siden det er så lavt innpress og man får god bue på rotorbladene. Ser også at de berømmelige WSP lager replica av denne i 9x20 ET37 noe som hadde vært perfekt til B8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.