Bytte av multilink, delespørsmål (øvre bærearmer, standard vs sportsunderstell)

Anbefalte innlegg

Har i grunn bestill et Meyle sett, men leser jo at biler med sportsunderstell (som Passaten har) skal ha andre øvre armer.

 

Stemmer dette?

 

Noen som vet om Meyle har egne sett for sportsunderstell?

 

Hva skjer i grunn om en monterer et vanlig sett på bil med sportsunderstell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De øvre armene på A6 99 mod med sportsunderstell er i hvertfall like som A6 Allroad 2003 mod. Jeg tviler derfor på om det er noen ulikheter på sport og standard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke som dette er et sett som går overens med A4/S4 B5, men der også er det samme øvre armer på alle varianter av understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt at det er forskjell. Eneste på tidlig a4 så er det vel 3 armer i toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hørt at det er forskjell. Eneste på tidlig a4 så er det vel 3 armer i toppen?

 

3 armer i toppen har jeg aldri sett på noen bil... : klø : Ikke på min a4 95mod heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har i grunn bestill et Meyle sett, men leser jo at biler med sportsunderstell (som Passaten har) skal ha andre øvre armer.

 

Stemmer dette?

 

Noen som vet om Meyle har egne sett for sportsunderstell?

 

Hva skjer i grunn om en monterer et vanlig sett på bil med sportsunderstell?

 

I følge ETKA så er det ikke noe forskjell på sportsunderstell og vanlig når det kommer til bærearmene. Vil du derimot ha sterkere bærearmer så kan du jo sette på fra 034 Motorsport. De skal være forsterket så vidt jeg vet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min feil, glem det :P var jeg som blanda.. Ikke sett det jeg heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe forskjell, min Passat har sportsunderstell org, og har montert std Meyle øvre armer på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for oppklaring alle sammen. Da er det bare å få hjem et sett å gå på med friskt mot å banneleksene klar. Har lest mye ufint om "helvettesbolten", men har handlet div verktøy for denne jobben.

 

Bl.a. denne og 3stk 450g bokser. :P

17-608_m.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for oppklaring alle sammen. Da er det bare å få hjem et sett å gå på med friskt mot å banneleksene klar. Har lest mye ufint om "helvettesbolten", men har handlet div verktøy for denne jobben.

 

Bl.a. denne og 3stk 450g bokser. :P

17-608_m.jpg

 

bare smør den bolten godt så er den ikke noe problem,smør den noen dager før du skal begynne så det får penetrere litt så går det nok bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare smør den bolten godt så er den ikke noe problem,smør den noen dager før du skal begynne så det får penetrere litt så går det nok bra

 

Klar over det. Har allerede handlet inn div røstløsere og sprayer på litt omtrent daglig. Etter alt jeg har lest om denne bolten, tar jeg div forhåndsregler. :P:p

 

Men takker for tipset. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over det. Har allerede handlet inn div røstløsere og sprayer på litt omtrent daglig. Etter alt jeg har lest om denne bolten, tar jeg div forhåndsregler. :P:p

 

Men takker for tipset. ;)

skjønner det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klar over det. Har allerede handlet inn div røstløsere og sprayer på litt omtrent daglig. Etter alt jeg har lest om denne bolten, tar jeg div forhåndsregler. :P:p

 

Men takker for tipset. ;)

 

Jeg fikk et tips om å bruke muttertrekker på bolten etter at mutter er fjernet.

Prøvde forsiktig frem og tilbake. Til slutt slapp den.

Brukte stålbørste på vinkelsliper på bolten og satt den inn med kobber fett. To år senere var det nytt behov for å løsne boltet og den satt ikke i det hele tatt.

Bare noen tips der altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ganske nylig hatt ut alle disse boltene på 2 biler :) Og har dem satt seg skikkelig så nytter det overhode ikke med rustløser/muttertrekker desverre.

 

Måten jeg har fått dem ut på er å kappe med vinkelsliper inni de 2 spora, da får man vridd av/ut begge endene på bolten. Og den delen som står igjen i midten måtte jeg varme til det var RØDglødende for så å denge til med solid dor og stor hammer. Helt jævlig så noen setter seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter den noe jævlig uansett, så kan du også bruke luftmeisel på den.

Jeg brukte den fra Biltema, og bolten løsnet, den!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.