Hevesett til Golf MK2 Syncro?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor dette er å få tak i? Evt tips for å heve den?

Golf Contry understell feks?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er diverse tråder om dette på Vortex, og i denne ser jeg kjapt at Passat-fjører blir nevnt. Om det passer bak på Syncro, aner jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

86%20Golf%20TDI%20and%2089%20Golf.jpg

Passat stv visst nok. 35i de mener?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er jeg 99% sikker på. De nevnte fjørene og en heftig dekkdimensjon, så får du fort en høy Golf som kan crosses med. Lurer på om jeg ikke har sett at det finnes hevesett til 35i en gang, så det kan være verdt å Google det også.

Edit: Søkte litt mer om det:

springs from a b3 wagon vr6 automatic. largest springs you can get that fit our mk2's :thumbup:

Link til tråden.

Alternativt kan du få tak i noen fjørseter fra Mercedes og se om disse passer. På w124 fåes disse i 3 forskjellig høyder bak og 4 foran - med litt flaks passer kanskje disse, eventuelt passer det kanskje fra noen andre MB. Eeeeeeeller, kanskje man finner "fjørspacere" på Ebay?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på den hvite bilen under. Det blir ikke akkurat ideel angreps vinkel for bærearmene om du hever den tilsvarende. Golf Country har en hel heveramme under hele bilen for å kompensere for blant annet dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Mr.Stammer om han har noe liggende da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor dette er å få tak i? Evt tips for å heve den?

Golf Contry understell feks?

Golf Country-understell kan du i alle fall bare glemme, såvidt jeg vet er Golf Country bygget på ramme hos Magna Steyr, samme fabrikken som produserer Geländewagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Country har en hjelperamme ja, som holder understellet. Denne boltes fast til karroseriet i de normale understellspunktene, så det går greit å bygge om en vanlig syncro til Country. Ser man under panseret på en Country, så ser man at motoren er senket tilsvarende, for å avlaste drivakslene.

Her er en Corrado med Country-ramme montert...

xxl_corrado_country.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Country, og det stemmer som de skriver. Du får et problem med vinkel på leddene. Orginale fjærer til Country får man så vidt jeg vet kun hos Clasic Parts. De koster 60-700 pr. stk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.