#1 Skrevet Januar 12, 2012 Er det noen som har tips om hva som kan feiler bilen min. Av og til i fuktigt vær mister den all trekkraft og mye svartrøyk. Er akkurat som om den har 5 sekunder forsinkelse på gassresponsen vist den reagerer på gass i det heile. På dei verste dagene går den ikkje med LMM tilkoblet, feilkoden som dukker opp er LMM. Denne har vært byttet X antall ganger så har nå 3 stk som liksom har "samme" feil ved fuktigt vær. Men bilen kan funke igjen neste dag sjølv om det regner. Når den er syk kommer det av og til ein lyd som eg syntes minner om tenningsbank. Bilen har vært sånn gjennom heile mitt eie som nå er tre år, møller har tatt bilen inne uten å finne noe feil eller fuktighet. Kan være 1mnd eller 6 mnd mellom hver gang den "feiler", men har kommet hyppigere å hyppigere iløpet av årene. Bor jo i nærheten av Bergen så skulle ikkje være mangel på regndager. Men møller har aldri ledig time når bilen feiler, noen som har tips om hva som kan være feilen? Kilometerstand på bilen er forøverig 240Tkm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2012 Ville sjekket for falskluft, lite sannsynlig men for og være på den sikre siden. Sjekk iallefall for fukt rundt pluggene og coiler. Men du har vel kansje en diesel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2012 Er nok ein diesel ja. Bilen var syk igår og fikk lest av feilkoder idag på vei til jobb, var kommet ein ny feilkode eg ikkje har hatt før. Noe som hadde med regulering av turbotrykk å gjøre men den lot seg slette men prøver å få tak i delen i morgen å få byttet den i helgen, har og tenkt å blokkere EGR ventilen i helgen med orginale lokk. Må prøve å luke ut alle mulige feil, er dritt lei! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2012 Bilen har nå vert frisk og uten feilslag siden i Januar når eg byttet den delen som omgjør turbotrykket til elektrisk signal og blendet av heile Egr ventilen og satte på blindlokk på manifoilene. Så krysser fingrene for at feilen er funnet og vekke for alltid! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...