#1 Skrevet Januar 12, 2012 Har en Golf 4 med 150hk pd motor. Hadde den klassiske "sjokolade" kam feilen i sommer ved 96k km. ALLE servicer fulgt på vw verksted med komplett servicehefte og likevel 3løftere som var blitt som små suppeskåler. Blei en fulloverhaling av topp, med kun nye org deler. Nå har motoren begynt å lage ulyder, dog kun ved tomgang. Øker jeg til 1000rpm er det helt stille. Jeg tror ikke lyden er fra toppen, har åpnet toppdeksel og alt ser ut som nytt. Høres ut som lyden kommer litt lengre ned i motor, omtrent rundt clutch/gir området. Noen kjente svakheter her? Det rakler som om noe er løst. Er ikke rådebank/ feil på veiv, det har jeg vært borti flere ganger med andre biler. Er det 2 masse svinghjul på denne? Mulig synder? Hvis man slipper clutchen saaakte ut og tar et pådrag på f.eks 5 eller 6 gir så slurer den litt. Slipper man fortere ut griper den som den skal. Dårlig utløser? Er en 6girs 4 motion om den er relevant. Tar imot alle tips! Andreas Brandt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2012 Svinghjul er vel ikke helt ukjennt problem på de her.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2012 Høres ut som problemet ligger i det landet ja. Glemte å nevne at lyden kommer og går, noen ganger går den helt fint uten noe rakling. Plutselig dukker det opp, klemmer man inn clutchen hjelper det mye. Men blir ikke helt borte. Noen som har tips til clutchkit m/svinghjul og det hele til disse? Ønsker helst originalt, men noe over stock er vel greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2012 Utloser lager eller svinghjul. Orginal dobbelmasse med wn nedre lamell og nytt lager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2012 Da blir det nok en liten service snart. Må motoren ned for å få ut kassa her? Eller er det nok klaring til vangen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2012 Utløser lager med ny lamell mente jeg. Går fint å kun ta av kassa. Sjekk foringene i dog-bone festet under kassa di også. Voldsom kraft dette festet får. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2012 Takk for tips! Dogbone ble erstattet med poly for 4-5mnd siden, så regner med den er bra;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...