#1 Skrevet Januar 12, 2012 Er på jakte etter et skikkelig bane/race understell til S2`en. Har lyst på H&R da jeg har virkelig tro på det og har blitt anbefalt det fra flere folk. Men... Ser de selger 3 forskjellige sett, Hva er forskjellen? Er som sagt ute etter et kun til banebruk og trenger ikke være TUV godkjent. De 3 er: - Rally-Asfalt, RPN-13-503-2/1 - Rennen-NR-NS, RSN-13-503-2/1 - Clubsport-NR-NS, RSS-13-503-2/1 Alle settene skal meg bekjent kun være med høyderegulering, så det skal ikke være forskjell. Takker for svar så jeg får bestillt meg et sett... Mvh Håvard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2012 Hørt med Martin Sandvik her på forumet? Han har jo forhandlet H&R en stund og kjenner sikkert til disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2012 Er på jakte etter et skikkelig bane/race understell til S2`en.Har lyst på H&R da jeg har virkelig tro på det og har blitt anbefalt det fra flere folk. Men... Ser de selger 3 forskjellige sett, Hva er forskjellen? Er som sagt ute etter et kun til banebruk og trenger ikke være TUV godkjent. De 3 er: - Rally-Asfalt, RPN-13-503-2/1 - Rennen-NR-NS, RSN-13-503-2/1 - Clubsport-NR-NS, RSS-13-503-2/1 Alle settene skal meg bekjent kun være med høyderegulering, så det skal ikke være forskjell. Takker for svar så jeg får bestillt meg et sett... Mvh Håvard du må ikke kjøpe de med for myke fjører, fjørene er dyre så blir dyrt å bytte ut alle 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2012 De 3 er: - Rally-Asfalt, RPN-13-503-2/1 - Rennen-NR-NS, RSN-13-503-2/1 - Clubsport-NR-NS, RSS-13-503-2/1 Uten å vite detaljene kan en vel i hvert fall tolke navnene; Rally asphalt = gate, ikke nødvendigvis gode veier Rennen = bane Clubsport = Clubsportmodeller er optimerte for motorsport men allikevel men gatelovlige. Se f.eks. GT3 CS; lettvektsversjon med bur, skallstoler, brannslukker MEN kan registreres på hvite skilt. Så ut fra navn gjetter jeg at Rennen er stivest, Rally mykest og clubsport et kompromiss som fungerer på bane og fungerer tålelig på vei. Et annet tradisjonelt kjennetegn rallydempere er så vidt jeg vet at de ofte har større væskevolum for å tåle hyppige og lange utslag uten å koke (eller ta fyr). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2012 Da, har jeg fått svar fra H&R... Sendte de mail og sa jeg var på jakt etter et bane/asfaltrace understell til s2. Spurte også hva forskjellen på de 3 forskjellige settene var... --------- "Good Morning, thank you for the request. The kit you need is RPN, as RSN is a pure racing system ( much to hard ) and RSS is for Nürburgring Nordschleife ( free length of shocks and springs is too long for asphalt ) RPN is available in two versions Height adjustable € 1.700.-- Height- and hardness adjust. € 2.200.-- We would need the original struts in exchange after installation of the H & R parts. Otherwise we have to charge for this. Delivery-time is approx. 8 - 10 days." Så da vet vi det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2012 Siden du kun skal ha det til banebruk ville jeg ikke gått for RPN slik som de sier siden det tydligvis er det mykeste.. Må da gå for det som er rent race RSN hvis hovedmålet er banebruk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...