Anbefalte innlegg

Hva kan årsakene være til at min -01 audi allroad føles litt vinglete, og jeg synes jeg må 'gjete' den med rattet unormalt mye?

Hva skal jeg sjekke først? Har hørt om noen som har byttet tannstag, hvordan vil bilen oppføre seg om det begynner å bli utslitt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 hjulskontroll er jo en greit plass å begynne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verre med vinterdekk enn med sommerdekk? Det er mange grunner til at en bil kan vingle, men en firehjulskontroll med sjekk av foringer, styrestag osv, osv i samme slengen er ikke et dumt sted å begynne - sett at det ikke er dekkene dine som gjør det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kast bort pengene på 4-hjulskontroll før du har sjekket og evt byttet slakke ledd i multilink-forstillingen. Dette er slitedeler som blir slakke.

Hvis dette er kombinert med slitte dempere og du kjører på høyeste nivå så blir det en båt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig aldri kjørt bilen med sommerdekk, for jeg har bare hatt den i to mnd., så jeg vet ikke helt hvordan bilen skal oppføre seg.

Er det vanskelig å bytte de ledda i forstillinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når vi snakker om forstillingsdeler på allroad, er det akkurat samme forstillingsdelene på allroad som a6, a4 passat osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øvre bærearmer er de samme som A6, men ikke de nedre....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Steinar sier her, dette er mest sannsynlig slitte komponenter i multilinkforstillingen.

Symptomene er akkurat like som på vår 02 Passat 4Motion når forstillingen var slitt. Seilte fra side til side på rett motorvei i 100km/t, sommer som vinter.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører ofte klakkelyder under foran når en kjører i hull/dumper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok forstillingen. Enten kan du kjøpe delene selv og gjøre jobben selv, rundt 5000,-.

Eller, så er det alternativet vi gjorde på Passaten, sette den inn på Møller. 17.000,-. :)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med kjøp av slike deler fra utlandet, på ebay f.eks? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ofte får du det du betaler for. Billigste kina setta får du billig men er slitt ut etter 20 tusen km. Søker du litt her på forumet på multilink finner du mange tråder ang dette og gode råd på kor du kan kjøpe bra sett til ein rimelig pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.