#1 Skrevet April 8, 2005 Skulle montere RS2 innsug på min S2 med 3B motor i kveld, dette skulle selvfølgelig ikke gå uten problemer. RS2 innsuget tar i fordeleren før det faller på plass. Men jeg mener å ha sett opp til flere som har hatt RS2 innsug på 3B! Hvordan løser jeg dette problemet? HS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2005 Skreiv en liten forklarin i et PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2005 Skreiv en liten forklarin i et PMså vi andre får ikke vite løsningen? blitt et kjedlig forum om alle hadde svart via pm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2005 Hadde vært veldigt intresant og vite løsningen ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2005 Skal prøve igjen nå, så skal dere få svar i kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2005 Har det noe for seg å montere ett slikt innsug da?Er de ikke like bortsett fra Porsche skriften? Vet mange sveiser om de originalinnsugene,skjærer de opp og fjerner service kanalene (sveiser igjen hulla i bunn og topp). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2005 Skal jeg gjette er vel grunnen akkurat den skriften, ikke noe annet.. :-P Innsugene ellers er jo stort sett like, ikke noe som er bedre eller dårligere enn det andre. ABY og ADU er jo identiske utenom skriften på toppen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2005 så vi andre får ikke vite løsningen? blitt et kjedlig forum om alle hadde svart via pm. Var ikke meningen å holde noe hemlig , men jeg fikk spørsmål på PM! Her er svaret fra PM: Jeg fjernet den ekstra skjermen på utsiden av fordeleren+ at jeg brukte 2 pakninger(tror jeg) Tror også jeg slipte vekk litt gods på innsuget. Men det ble trangt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2005 Har det noe for seg å montere ett slikt innsug da?Er de ikke like bortsett fra Porsche skriften?. 3b aby og adu kjører forskjellige dele nr. 3b: 034.133.201 G ABY:034.133.201 P ADU:034.133.201 Q men kjører samme delenr på pakningen. (034.129.717 K) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 9, 2005 Ikke så rart, det er tre forskjellige innsug. Alle har servicekanaler, men det til 3B passer ikke på ABY/ADU uten videre (kræsjer med toppdekselet) og de til ABY/ADU kræsjer med fordeleren på 3B. Eneste forskjell på innsugene til ABY og ADU er Porsche-skriften.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 9, 2005 Ikke så rart, det er tre forskjellige innsug. Alle har servicekanaler, men det til 3B passer ikke på ABY/ADU uten videre (kræsjer med toppdekselet) og de til ABY/ADU kræsjer med fordeleren på 3B. Eneste forskjell på innsugene til ABY og ADU er Porsche-skriften.. Da lærte jeg noe idag å! Men sånn effekt messig er de vel helt like? Blir litt off topic det her og beklager det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 9, 2005 Da er innsuget montert! Fjernet dekselet over fordeleren, slipte av litt gods under innsuget og da gikk akkurat på. Ser mye bedre ut med et kromma RS2 innsug enn et trist 3B innsug. Har dessuten polert komp.hus på turboen, trykkrør, toppdeksel, stabstag etc. Monterte samtidig RS2 dyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 9, 2005 Da er innsuget montert! Fjernet dekselet over fordeleren, slipte av litt gods under innsuget og da gikk akkurat på. Ser mye bedre ut med et kromma RS2 innsug enn et trist 3B innsug. Har dessuten polert komp.hus på turboen, trykkrør, toppdeksel, stabstag etc. Monterte samtidig RS2 dyser. Du får slenge ut ett bilde da så får vi se på hærligheta!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 9, 2005 Ikke så rart, det er tre forskjellige innsug. Alle har servicekanaler, men det til 3B passer ikke på ABY/ADU uten videre (kræsjer med toppdekselet) og de til ABY/ADU kræsjer med fordeleren på 3B. Eneste forskjell på innsugene til ABY og ADU er Porsche-skriften.. Der tar du feil. Det er større plenum på adu innsug vs aby etter spjeld i "svingen" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 9, 2005 Du får slenge ut ett bilde da så får vi se på hærligheta!! Henger meg på her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 9, 2005 Der tar du feil. Det er større plenum på adu innsug vs aby etter spjeld i "svingen" Mål omkrets på ABY og ADU samme sted utvendig, regn ut areal av tverrsnittet, regn ut hvor mye som er "veggene" på manifolden, subtraher det tallet fra totalt areal og du sitter igjen med arealet av et tverrsnitt av plenumkammeret. Siden du tydeligvis har tilgang på manifolder av alle typer foreslår jeg at du gjør det og kommer med differansen mellom 3B, ABY og ADU. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 9, 2005 Mål omkrets på ABY og ADU samme sted utvendig, regn ut areal av tverrsnittet, regn ut hvor mye som er "veggene" på manifolden, subtraher det tallet fra totalt areal og du sitter igjen med arealet av et tverrsnitt av plenumkammeret. Siden du tydeligvis har tilgang på manifolder av alle typer foreslår jeg at du gjør det og kommer med differansen mellom 3B, ABY og ADU. Det ligger 3 stk i kjelleren til sambon. 3b aby har likt plenum.Rs2 er større ved svingen. Ikke vits å regne da det fysisk er større. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 9, 2005 Kommer bilde etterhvert. Må ordne opplegg for ekstra bensin, sette i radiator, pusse og gni før den tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...