#1 Skrevet Januar 13, 2012 Hei. Har et kjappt spørsmål. Jeg har en Golf IV 2000 modell og har kjøpt en kamera som skal filme ut frontruten enhver tid bilen er i bevegelse (som en ekstra forsikring). Den har innebyggd batteri, men det jeg lurer på er om bilens batteri vil ta skade eller tømmes om jeg lar kameraet stå i sigarett-tenneren kontinuerlig? Drar den nok strøm? Er forøvrig slik på Golfen at uttaket gir strøm uansett om tenningen er på eller ikke. På forhånd takk, Vetle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2012 Har du noen specs på det kameraet? Styres det av tenningen, slik at det kun aktiveres når motor/tenning er på. eller er det på hele tiden? Dette er jo avgjørende for hvor mye strøm det trekker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2012 Er dette kameraet: http://www.dealextreme.com/p/720p-wide-angle-vehicle-car-digital-dvr-camcorder-w-4-ir-led-night-vision-sd-av-2-5-lcd-59283 Eneste jeg finner er at det er et 1000 mha batteri og en 12-24v lader.. Tror det er på hele tiden, men starter å filme ved bevegelser. Som sagt så merker den ikke om tenningen er på eller ikke for sigarettuttaket mitt gir strøm uavhengig av tenningen. Er det vanelig på Golf IV forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2012 Er dette kameraet: http://www.dealextreme.com/p/720p-wide-angle-vehicle-car-digital-dvr-camcorder-w-4-ir-led-night-vision-sd-av-2-5-lcd-59283 Eneste jeg finner er at det er et 1000 mha batteri og en 12-24v lader.. Tror det er på hele tiden, men starter å filme ved bevegelser. Som sagt så merker den ikke om tenningen er på eller ikke for sigarettuttaket mitt gir strøm uavhengig av tenningen. Er det vanelig på Golf IV forresten? Alle sigarett-tennere er vel koblet til batteriet uavhengig av tenningen, ihvertfall på alle biler jeg har vært borti. Kan dessverre ikke si noe om dette kameraet ditt trekker strøm eller ikke da jeg ikke kjenner til det. Men dersom det trekker aldri så lite så vil jo bilen til slutt tappes for batteri. (Spørs hvor lenge bilen får stå mellom hver gang du kjører og får laddet da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2012 Alle sigarett-tennere er vel koblet til batteriet uavhengig av tenningen, ihvertfall på alle biler jeg har vært borti.Kan dessverre ikke si noe om dette kameraet ditt trekker strøm eller ikke da jeg ikke kjenner til det. Men dersom det trekker aldri så lite så vil jo bilen til slutt tappes for batteri. (Spørs hvor lenge bilen får stå mellom hver gang du kjører og får laddet da) fleste biler jeg har vært borti så går strømmen i sigarett tenneren på acc på nøkkelen, ergo, ingen strøm når bil er av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 13, 2012 På min audi er det strøm hele tiden på sigaretttenneren, trudde de var slik av alt vag? Litt eldre hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 13, 2012 På Volvoen min står GPS'en i hele døgnet, og det er ikke merkbart på batteriet... Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2012 På Volvoen min står GPS'en i hele døgnet, og det er ikke merkbart på batteriet... Fabian Den står vell i type dvalemodus om natten? Da trekker den ikke mye strøm.. Kameraet vil trekket strøm, men ikke så veldig mye.. Kan jo også koble et rele på sigarett-tenneren slik at den kun får strøm når tenningen er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2012 Jeg får sette meg litt inn i kameraet. Tror den har skrur seg av om det ikke er noe bevegelse, og da er det jo greit, men om jeg skrur det på må jeg starte det manuelt. Får som sagt sette meg mer inn i det. Jeg var ikke klar over at det var vanelig. Vi har en 10-ish gammel Mercedes og der går strømmen når du skrur av tenningen. Mulig jeg kobler på et rele ja, ser ikke noe poeng i å ha strøm der utover å legge igjen telefonen for å lade osv. Jeg skjønte egentlig at batteriet vil gå til slutt, men hvor fort går det? Kan den stå over natten hver natt (forutsett at kameraet er på) om jeg kjører bilen en times tid hver dag, eller vil batteriet tappes da? Skjønner at det neppe er noen som sitter på noen fasit. Men kan er det sannsylig at det tappes, eller er jeg forholdsvis safe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2012 Jeg har hatt mobilen på lading over 15timer i bilen uten noen problem i alle fall... Så lenge batteriet er fulladet på kameraet så trekker det veldig lite strøm... Jeg har også hatt en kjøleboks stående i ca 8timer i samme sigarettuttak og det funka ikke bra:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2012 hadde man vist litt mer om strømtrekket til lader, kunne man funnet ut hvor lenge det kan stå på bilbatteriet ditt eksempel (dette er i en perfekt verden, uten påvirkninger av andre strømtrekk eller temperaturforandringer o.l) har du en 0.5A lader til kameraet ditt, og et 100A batteri, så skal det i teorien klare og lade kameraet i 200timer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2012 eksempel (dette er i en perfekt verden, uten påvirkninger av andre strømtrekk eller temperaturforandringer o.l) har du en 0.5A lader til kameraet ditt, og et 100A batteri, så skal det i teorien klare og lade kameraet i 200timer Det er riktig, men laderen trekker jo ikke så mye så lenge batteriet den lader opp er fullt:) Det må man også ta med i beregningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 13, 2012 Skal se om det står noe på laderen eller selve kameraet.. Bruksanvisningen er på kinesisk så tviler på at jeg får noe særlig ut av den! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 13, 2012 Den står vell i type dvalemodus om natten?Da trekker den ikke mye strøm.. Nei, står på konstant. Men jeg tviler på at laderen til kameraet er på mer enn 2-300mah, så da er det ingen fare med strømløshet. Fabian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...