Anbefalte innlegg

Problem stilling:

1 : Når man har en ORG fjær i disse Forgene å kjører med trykk på 1.3 , hvordan vil bilen/motoren oppføre seg ved på drag å litt gasspedal etterslipp ( ikke helt ut ) ???

2 : Når man har en 1.5 bars fjær i Forgnene å kjører med trykk på 1.2-3 , hvordan vil bilen/motoren oppføre seg ved på drag å litt gasspedal etterslipp ( ikke helt ut) ??

Husker ikke fargene å bar de representerer, men de 3 kan dere liste opp om dere husker eller kan :D

Hva anbefales av dere?

Min bil "hoster"/hakker ved slike prosedyrer som er nevnt ovenfor.. Jeg kjører med exempel 2.

Er det normalt?? skal bilen gjøre det??

Håper på kloke svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjører med en dumpventil som dumper luft til atmosfæren så kan en stor del av grunnen ligge i nettopp det. Regner med at det er på A6en din du har trøbbel med å den bør gå med resirk ventil og ikke dumpventil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du har montert den rett vei da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehhhhh Forge 007A er en resirk og det har ingen betydning hvilke vei den står ( har jeg hørt) men JA den står rett vei.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med samme ventil og oppsett nr2 som du referer til. Og min går klokkereint. kan jo prøve skimse for og få fjæra litt strammere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjører med samme ventil og oppsett nr2 som du referer til. Og min går klokkereint. kan jo prøve skimse for og få fjæra litt strammere

Hmmm kansje det :)

Har du mye trykk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med ca 1.5 bar på mine,men det er kopi ventiler da.Hvilken vei står de?,har du trykk inn fra siden så kan fort o-ringen på stempelet forsvinne , som det gjorde hos meg:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med ca 1.5 bar på mine,men det er kopi ventiler da.Hvilken vei står de?,har du trykk inn fra siden så kan fort o-ringen på stempelet forsvinne , som det gjorde hos meg:o

Nå skal du høre :)

Jeg har montert de som om du skulle sette de på kjøkken bordet :D om du skjønner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok å ja sånn ja,funker bra:p

Nå skal du høre :)

Jeg har montert de som om du skulle sette de på kjøkken bordet :D om du skjønner :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er chippet så peaker 1.4 på max. Tror jeg vil prøvd og skimset, mener det følger med noen skims også til den ventilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er chippet så peaker 1.4 på max. Tror jeg vil prøvd og skimset, mener det følger med noen skims også til den ventilen?

Min peaker på 1.5 men det er fra 0.4 å opp til 1 å rolig slipper gassen litt at den har denne symtomen.

JÆVLI irriterende, hadde jeg hatt kamera i motor rommet under denne rykkingen så tror jeg at jeg hadde fått sjokk... :)

Har ikke prøvd å shimse men det var med 2 stk shims i hver forge....

Flere innspill takk.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok å ja sånn ja,funker bra:p

Ja håper det var riktig.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er ventilene som er problemet? Tror du det lekker forbi inni ventilen?. orginal fjæra i denne ventilen er strammere den en fjæra i orginal ventilene, og de holder nå fint på trykket de:)Du får sjekke tilstanden til ventilene innvendig da,eller bytte til orginal ventilene for og se om problemet forsvinner;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valve Spring color coding

Green - 5-15 PSI

Yellow - 15-23 PSI

Blue - 23-30 PSI

Red - 30 + PSI

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er ventilene som er problemet? Tror du det lekker forbi inni ventilen?. orginal fjæra i denne ventilen er strammere den en fjæra i orginal ventilene, og de holder nå fint på trykket de:)Du får sjekke tilstanden til ventilene innvendig da,eller bytte til orginal ventilene for og se om problemet forsvinner;)

Får åpne de å se hva som feiler de.. merkelig symptomer uansett :)

Valve Spring color coding

Green - 5-15 PSI

Yellow - 15-23 PSI

Blue - 23-30 PSI

Red - 30 + PSI

Ser kansje at jeg skulle ha hatt blå :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikkje det er fjæra di som er problemet,bilen ska ikkje rykke sånt som du beskriver pga lekk i ventilene .uansett så går den gule til 1.6 bar,pluss og at det er trykk på oversiden av stempelet som er med på og holde ventilen tett.problemet ditt begynner jo lenge før 1.5 bar,så det må være noe annet som er feil.Hadde lekk i begge mine pga o-ringen var vekke, hadde ingen symptomer som eg merka,men mista sikkert noe av trykket da uten at eg har kontroll på det (ingen trykkmåler).Men beskriv symptomene mer nøye her , så har vi mer og jobbe med:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nei savner S6 2.2t ved mange anledninger.... Enklere å diagnosere disse moterene/bilene :)

Skal hente bilen neste lørdag etter full hybrid turbo bytter samt vast manifoiler bytte så får jeg se om det har endret seg.. om ikke så blir det NY mapping :) Med modifikasjoner :D

Vanskelig å beskrive mere.. det er som om du tramper ned gassen, slipper gassen tramper ned gassen igjen.. !!??!!

Om det er mulig å forklare bedre vet jeg ikke :)

i mellom tiden, her er en gode helga låter alle kan nyte...

http://www.youtube.com/watch?v=rFUAewADuUA

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkle disse her og, berre du tar deg litt tid;)

Ja nei savner S6 2.2t ved mange anledninger.... Enklere å diagnosere disse moterene/bilene :)

Skal hente bilen neste lørdag etter full hybrid turbo bytter samt vast manifoiler bytte så får jeg se om det har endret seg.. om ikke så blir det NY mapping :) Med modifikasjoner :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkle disse her og, berre du tar deg litt tid;)

Kansje sant det. men "dobbelt" arbeid :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,skjer dette når du har stødig gass, på et vist trykk?.Pendler/vibrerer trykket når det skjer?

Kan det virke som den kutter/tennings problem?.Er problemet der når du har max turtall/trykk?,forsvinner det når du slipper opp gassen litt osv

Går ellers fint på tomgang og ved normal kjøring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok,skjer dette når du har stødig gass, på et vist trykk?.Pendler/vibrerer trykket når det skjer?

Kan det virke som den kutter/tennings problem?.Er problemet der når du har max turtall/trykk?,forsvinner det når du slipper opp gassen litt osv

Går ellers fint på tomgang og ved normal kjøring?

- Dette skjer ikke ved stødig gass.

- Om jeg husker rett så blir det ett trykk fall da jeg gir på litt med gassen for så å slippe litt tilbake.

- Ikke tennings kutt eller problem ( da kommer det opp feil koder på vag å det gjør det ikke )

- Nei ikke MAX turtall å trykk da er den smooth som fan.

- Det forekommer mest når du skal legge deg ut å kjøre forbi ( uten å ha girt ned ) for så å se at det

kansje ikke går å kjøre forbi så man slipper gassen litt, slipper man gassen helt, skjer ingen ting.. :)

- Går som en vanlig org 2.7 på tomgang og ved normal kjøring

Da så har jeg dekket hele spørsmålet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nesten du kan utelukke lekkasjer, siden du klarer og oppnå et trykk på 1.5 bar.Men vedrørende problemet ditt,så ville eg sjekket n75 ventilen og vacum til og fra denne.Men du hadde ingen feilkoder vel?

- Dette skjer ikke ved stødig gass.

- Om jeg husker rett så blir det ett trykk fall da jeg gir på litt med gassen for så å slippe litt tilbake.

- Ikke tennings kutt eller problem ( da kommer det opp feil koder på vag å det gjør det ikke )

- Nei ikke MAX turtall å trykk da er den smooth som fan.

- Det forekommer mest når du skal legge deg ut å kjøre forbi ( uten å ha girt ned ) for så å se at det

kansje ikke går å kjøre forbi så man slipper gassen litt, slipper man gassen helt, skjer ingen ting.. :)

- Går som en vanlig org 2.7 på tomgang og ved normal kjøring

Da så har jeg dekket hele spørsmålet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nesten du kan utelukke lekkasjer, siden du klarer og oppnå et trykk på 1.5 bar.Men vedrørende problemet ditt,så ville eg sjekket n75 ventilen og vacum til og fra denne.Men du hadde ingen feilkoder vel?

Ingen feil koder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 1.6bar med gul fjær ingen problemer hadde det med org fjær også ingen problemer det heller.

N75 ventilen trenger du heller ikke få feilkoder på...Hvis du kan få prøvd noen andre n75ventiler så kunne du jo utelokket den.Hadde rykking i min over 3000rpm og da bytte jeg plugger og coiler så var problemet løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 1.6bar med gul fjær ingen problemer hadde det med org fjær også ingen problemer det heller.

N75 ventilen trenger du heller ikke få feilkoder på...Hvis du kan få prøvd noen andre n75ventiler så kunne du jo utelokket den.Hadde rykking i min over 3000rpm og da bytte jeg plugger og coiler så var problemet løst.

Hei

Har nettopp byttet plugger, men N75 ventilen kan vel kansje være ett problem, samt coiler da, kan man måle hver coil for å finne problemet?? ..

Er jo 6 av de så hvor skal man begynne?? :) bytte alle er vel best..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.