Resirkventil og Turbonetics turbo

Anbefalte innlegg

Monterte en Turbonetics E46 turbo i golfen før vintres.

 

Bør/skal man bruke resirkventil sammen med netics turboen?

 

kjørte i 4 år uten når jeg brukte KKK'n, disse tåler jo dette virker det som (ei god stund hvertfall)

 

? : klø :

 

Planen er til sommeren er å få den mappet på nytt og kjøre med 1,6-1,8 bars ladetrykk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert ikke dumt :) med tanke på at du da slipp og jage for å få igjen turbotrykk når turboen bremses av blow-back :)

 

detta kan du roger :) så skjønner ikke hvorfor jeg svare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikkert ikke dumt :) med tanke på at du da slipp og jage for å få igjen turbotrykk når turboen bremses av blow-back :)

 

detta kan du roger :) så skjønner ikke hvorfor jeg svare

 

Jepp, vet om dette.

 

Men er sikkert noen som VET om Turbonetics turbo skal/bør ha en form for resirk ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg leste om dette var det delte meninger, men da gjaldt det hvilken opplagring turboene hadde.

360 glidelager og kulelagrete turboer skal tåle det.

Turboer med mindre enn 360 glidelager tålte det dårligere.

 

Hadde vært fint med en fasit. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mange som kjører uten noe form for avlasninsventil på Turbonetics turboer.. mener også at KRB har sagt at dette går greit i og med at disse turboene er ganske "robuste" :)

 

Har selv kjørt ett år med 1,8bar ladetrykk og uten ventil på RS2'n med en E50, og såvidt jeg vet går den fortsatt uten ventil 30k km etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har sett flere som kjører uten ventil på dem.

Hmm, jasså kanskje dem er like solide som gamle gode KKK turboen da? :) tenkte også kanskje at det blir litt forskjell i spool up tid med og uten resirk ventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører uten ventil på min.. Men jeg har grov aksling og kulelager. Kkk27'n jeg hadde på forrige motor klarte seg ikke uten ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og den 27'n var helt ny når du monterte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trudde K27 gikk uten ventil orginalt jeg, fra Audi 100 og 200 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eldre 100 og 200 10v ble på det meste levert med k26.

K24 på de siste 100 10v og 200 20v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.