#1 Skrevet Januar 15, 2012 Skal ut med motoren på golf G60en min og tenkte og overhale motor. Motor er gått 250.000, og jeg tror ikke den er overhalt tidligere. Har tatt komp test på den, og alle sylindrene er like. Det er vel det eneste jeg vet om motor. Hva bør byttes for å få en skikkelig bra motor? Skal ikke ta ut en masse effekt, men rundt 220 hk med turbo. Skal og ha i annen kam. Bør noe byttes i toppen ved bytte av kam? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 15, 2012 skal garantere deg at du må borre blokka er mye slitekant i disse blokkene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 15, 2012 Trenger ikke å bytte kam i en G60 motor med turbo om du bare satser på 220 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg har en kam liggendes. Så jeg får ingen utslag på å bytte den? Hvis jeg skal bytte stempelringene og den ikke trenger og bores, må den hones for det om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 15, 2012 aldri sett en PG blokk som har gått sånn passe langt som bare kan hones 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg har en blokk som ble boret opp og satt inn ny foring. Hvis jeg bytter stempel i denne må den hones? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2012 foring? det er satt inn foringer i etterkant? da kan jo tilfellet være annerledes selvsagt, jeg snakker om standard motor jeg da men mange km bak seg tok bare utgangspungt i hva du sa: Skal ut med motoren på golf G60en min og tenkte og overhale motor. Motor er gått 250.000, og jeg tror ikke den er overhalt tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 15, 2012 (endret) Når jeg begynte tråden så var det den jeg tenkte på. Men kom på at jeg har en annen motor ståendes som jeg egentlig ikke hadde tenkt og gjør noe med enda, men kan jo like gjerne bygge på denne. Der er toppen overhalt og planslipt, motor borret for så å sette i nye foringer. Mener og bunndelen er balansert. Problemet med denne er at den lekker mellom stempelfjærene på ene sylinderen og så er ett stempel noe smeltet. Hvis jeg bytter stempelet på denne bør jeg hone på nytt? Må noen lagre byttes når jeg bytter stemplene? Har og fått tips om at honingen kan gjøres selv. Hvor får jeg tak i verktøy som er bra nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 15, 2012 ved montering av nye ringer så bør du hone ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 15, 2012 Jeg har en kam liggendes. Så jeg får ingen utslag på å bytte den? Hvis jeg skal bytte stempelringene og den ikke trenger og bores, må den hones for det om? Hva slags kam er det da? Om den ikke er tilpasset turbo får du antagelig dårligere spool-up 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 16, 2012 Hva slags kam er det da? Om den ikke er tilpasset turbo får du antagelig dårligere spool-up G60 Sports-Camshaft SCHRICK ASYMETRIC 268°/276° 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 16, 2012 Er toppakningene i papir på disse i orginalutførelse? Veivlager må vel byttes og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 16, 2012 G60 Sports-Camshaft SCHRICK ASYMETRIC 268°/276° Passer den, om du skal over 250 hk, sånn durasjonsmessig Har litt for lite ls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...