Virker noen ganger dau - audi a6 2.6

Anbefalte innlegg

Hei.

 

som topic sier så virker bilen litt dau til tider. I det jeg gir på med bilen så virker den litt daff, som at den liksom ikke orker noe. Andre ganger så går den som et skudd.

 

Går alltid som den skal når motoren ikke er varm.

 

Men når dette skjer så er den alltid varm altså på 90 grader.. bilens motortemperatur.

 

Så da tenker jeg kan dette være lambda som gjør at bilen oppfører seg sånn? dette kommer og går.

 

Lmm har bilen ikke så den er jo bare å utelukke. Men som jeg har fått med meg så virker ikke lambda før bilen kommer i sinn opprinnelige motortemperatur?

 

 

Mvh. vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe formening om dette?? tar imot all tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke sjekket. men tenkte kanskje å forhøre meg litt her på forumet om noen har vært bort i samme problem eller med samme symptom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å napp ut lambdaen, så merker du om bilen går bedre/dårligere, endre turtall osv. Om bilen oppfører seg likt/bedre uten er nok det synderen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. er det vansklig å nappe ut den? Aldri rørt en lambda før hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spesielt, lambdaen sitter skrudd inn i starten av eksosen. Lokaliser denne, så følger du bare ledningen til du kommer til en kontakt i bakkant av motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke sjekket. men tenkte kanskje å forhøre meg litt her på forumet om noen har vært bort i samme problem eller med samme symptom?

 

Alltid den beste måten å starte med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på min 2,8.

Der var det innmaten i cattene, som hadde løsnet.

Av og til tettet de seg nesten helt, og andre ganger var de helt fine.

Etter bytte gikk bilen som en kule igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lambdaene sitter i hver eksosmsmanifold. utrolig enkelt å skru ut. trenger bare å åpne panseret!:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar folkens! :) men hørt noe om tett catt før jeg også. er ikke dette vanlig feil på 2.6 og 2.8?

 

Men om catten hadde vært tett eller noe sånt så ville vel bilen gått dårlig hele tia? alså er den tett så er den vel tett? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar folkens! :) men hørt noe om tett catt før jeg også. er ikke dette vanlig feil på 2.6 og 2.8?

 

Men om catten hadde vært tett eller noe sånt så ville vel bilen gått dårlig hele tia? alså er den tett så er den vel tett? hehe

 

Lambda er ikke i bruk under fullt pådrag.

Støtter teorien om tette katter og ev. bensinfilter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Har handlet inn bensinfilter så tenkte å skifte det.. Kan også nevnes at den er litt tungstartet. Må Kinne 2-3 sek før den starter. men om jeg stopper bilen når den er varm og starter den kanskje 20 min etter så er den plutselig lettstartet igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ikke ventilheng ett kjent problem på disse?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tenker på at den er litt tungstartet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.