Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til valg av felger på min moccabrown sedan.

Tips til felger? Kunne tenkt meg Bentley continental gt felgene, men er litt skeptisk å bestille felger fra ebay? Prisene varierer jo fra 800$ til 4000$..

Ellers er jeg usikker på hvilke dim jeg skal gå for på felgen. Tastet inn Passat 3c på en nettbutikk og fikk opp 9,5x19 et38 ? Blir ikke det vanvittig bredt selv uten senk?

Råd mottas med stor takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger litt hjelp til valg av felger på min moccabrown sedan.

Tips til felger? Kunne tenkt meg Bentley continental gt felgene, men er litt skeptisk å bestille felger fra ebay? Prisene varierer jo fra 800$ til 4000$..

Ellers er jeg usikker på hvilke dim jeg skal gå for på felgen. Tastet inn Passat 3c på en nettbutikk og fikk opp 9,5x19 et38 ? Blir ikke det vanvittig bredt selv uten senk?

Råd mottas med stor takk.

9,5x19 ET38 stikker vel langt utenfor, i hvertfall foran. Kan kanskje skvises innunder med justerbart, valsa skjermer og strekte dekk, men jeg ville droppa det. Også vær obs på at visse justerbare sett har demper/fjærben foran som bygger mye mer enn de originale, dvs bredfelger butter innover og må spaces ut til dit de ikke burde...

9x19 ET41 med 235/35 19 er nok maks av hva som går på 3C, kan t.o.m. subbe bittelitt bak hvis bilen er lastet ned. Avhenger selvsagt av senk og type dekk (reell bredde).

Hvis du ikke skal ha justerbart kan jeg anbefale H&R fjærer. Oppgitt til å senke 30mm, men min 2,0TDI 4M datt i hvertfall ned 40-45mm. Ser helt ok ut selv med lavprofil, 235/30 20 har jeg. Da bør man også ha demper tilpassa dette, f.eks originale sportsdempere eller "senkedemper" fra ettermarked.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min hadde jeg Helios 8,5x19" ET45 m/ 235/35 og H&R senkefjærer. Dette subba ved innfestning til bakfangeren til tider, altså ikke stort problem... 9,5x19 ET38 høres veldig feil ut....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk for Fk fjærer, de står oppgitt til 35-45mm. Det blir orginale dempere første omgang.

Ang. 9,5x19 ET38, sendte jeg mail til butikken. Det var desverre en feil, det hadde jo aldri passet. hehe

Har sett en del på porche felger da jeg kunne tenk meg noe litt mer uten om det vanlige. Viss jeg spacer ut porche felger med et57 går innpresset ned??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk for Fk fjærer, de står oppgitt til 35-45mm. Det blir orginale dempere første omgang.

Ang. 9,5x19 ET38, sendte jeg mail til butikken. Det var desverre en feil, det hadde jo aldri passet. hehe

Har sett en del på porche felger da jeg kunne tenk meg noe litt mer uten om det vanlige. Viss jeg spacer ut porche felger med et57 går innpresset ned??

Jepp med spacer eller adapter så går ET ned det samme som bredden på spacer/adapter. Hvis du skal ha en overgang mellom 5x130 på felg og 5x112 på bil, så er vel disse adapterne minst 15mm tykke, dvs du får ET42 (57-15). Noen mener det går an å dreie av adapterne for å senke ET mindre, og det er sikkert mulig, men det går en grense for når man ikke lenger har nok hold/gods i adapteren, så generelt vil jeg fraråde dette hvis det ikke er superviktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.