Info om Audi 80 B4 1,9 TDI

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å ser etter en billig bil for tiden og ser derfor på Audi 80 B4 TDI-er.

Selve 80-modellen er jeg godt kjent med fra før, men selve motoren har jeg ikke så mange erfaringer med.

Hvordan er denne? Holdbarhet/kjørbarhet? Fungerer 90hk i en Avant?

Noen kjente feil ved motor som man må være obs på?

Delepriser? Skru kan jeg selvfølgelig gjøre selv.

Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 93 modell som jeg er svært fornøyd med. Min er dog chippet og justert dieselmengde på. Min erfaring er att motorene er ekstremt slitesterke og pålitelige. Eneste sykdommen jeg har funnet på min er lekkasje i toppdekselpakning mot turbo. smal sak og bytte og da fungerer det lenge etterpå. Jeg synes det er en veldig komfortabel bil og kjøre, som har litt ekstra og gi på med, men det drar ikke helt skinnet av pølsa heller. Min drar fint hestehenger med to hester på selvom det ikke er heeelt lovlig. (disse kan dra 1100 kg) Min har nå rundet 370 000 og går like fint som når jeg kjøpte den for snart 5 år siden. da hadde den rullet 256000. Hadde den på eukontroll her i vinter da fikk jeg skryt for att den gikk veldig pent til og ha gått så langt.

Om det er interessant kan du få prøve bilen min en dag. Da ser du i allefall hvordan en som har gått langt er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 93 modell som jeg er svært fornøyd med. Min er dog chippet og justert dieselmengde på. Min erfaring er att motorene er ekstremt slitesterke og pålitelige. Eneste sykdommen jeg har funnet på min er lekkasje i toppdekselpakning mot turbo. smal sak og bytte og da fungerer det lenge etterpå. Jeg synes det er en veldig komfortabel bil og kjøre, som har litt ekstra og gi på med, men det drar ikke helt skinnet av pølsa heller. Min drar fint hestehenger med to hester på selvom det ikke er heeelt lovlig. (disse kan dra 1100 kg) Min har nå rundet 370 000 og går like fint som når jeg kjøpte den for snart 5 år siden. da hadde den rullet 256000. Hadde den på eukontroll her i vinter da fikk jeg skryt for att den gikk veldig pent til og ha gått så langt.

Om det er interessant kan du få prøve bilen min en dag. Da ser du i allefall hvordan en som har gått langt er.

Høres bra ut, rykter tilsier at dette er slitesterke biler. De fleste har også gått langt. Hvor er bilen chippet? Blir det stor forskjell på disse bilene? (mye økning?)

Hvordan er holdbarheten på disse turboene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.