Noen som kjører med spec stage 5+ til 3b motor her inne?

Anbefalte innlegg

Dette er en 3b motor med s4 5 trinns 01e gearkasse. Og spec clutch fra 034.Som står i en audi 90 quattro type 89

 

Har nå montert ny spech clutch men har et problem men at det blir ikke motstand i clutch pedalen før den er hallveis inne/så den begynner ikke og løse utfør jeg har brukt opp halve slaglenden på pedalen.Så jeg tenkte kansje og lage en lengre stang på slave sylinderen.

Kan det være noe annet som er galt? pumpe el noe

Noen som har gjort dette før? Vært borti noe lignende?

Er det verd og prøve og sette litt trykk på væske beholder?

 

 

 

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har mistenkt litt slavesyl, men kan ikke se noen lekasjer på den..Den går også helt ut av seg selv så fjøren og stempelet burde da vere bra? begynner og bli smått rar av dette.

Prøvde idag og bytte ut stangen på slavesylinderen med en som var ca 10mm lengre bare for morroskyld.Og ta ble det endel mindre dødgang i pedalen, men klarer fortsatt ikke og løse ut clutchen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du satt lamellen riktig vei? Fått luftet ordentlig? Har noe av det samme på min. Men har en fungerende clutch. På min er det slark i bolten som fester staget fra hoved syl til pedal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke helt det med lamellen, men hva om denne står feilv vei? har du samme type clutch eller? det er lite slakke med meg der tror jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sachs ufjæret lamell jeg. Problemet med lengde på slave får du vel bare med annet svinghjul eller tynnere lamell? Var den flat eller var den buet? Hvis den er flat og hylsa sitter feil vei får du ikle fridd ut ordentlig. Har du slakke mellom pedal og pumpe så kan det utgjøre litt. Har bare halv pedal på min. Men det er pga ovalt hull i pedalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din er flat ser jeg, og da kan den settes begge veier. Hylsa skal utover. Jeg satte min første feil vei først, og da ble ikle clutchen bra :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din er flat ser jeg, og da kan den settes begge veier. Hylsa skal utover. Jeg satte min første feil vei først, og da ble ikle clutchen bra :P

 

Di fjær greiene i senter på trykk platen ei buet mot gear kassen ja, mener på at jeg satte lamellen slik at hylsa peker mest utover. Hva mener du med ovalt hull i pedalen? Har nå forlenget den armen på sylinderen med 15mm.Så skal jeg prøve og lufte mer og se. Målte meg fram til at jeg kjører stempelet på sylinderen 18mm før det er helt ute,vet ikke hvor mange millimeter som må til for og løse den ut jeg.

 

Fikk et litt rart svar fra 034 idag :)

 

Jeg skrev dette:

 

Hello

 

I have the Audi S2 5-speed 3B Spec Clutch Kit - Clutch Level: Stage 5+

And now i get some problem to releas the clutch. I have now extended the pin on the cluch sylinder with 10mm, Byt i cant releas the clutch, so the question is, should i fiks a longer arm and try then??

I have 3b engine with s4 5 speed 01e transimission.

Have u seen this before??

 

Så fikk jeg til svar:

 

I am told that this is pretty normal, sometimes the disc just needs to wear more. The recommendation was to start driving it, there is likely a high spot on the disc that simply needs to wear down.

 

 

Dan Eckerman \\ 034Motorsport

Performance Consultant - Sales

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inne i bilen, der bolten som fester pedalen til pumpa sitter, der har jeg fått ovalt hull. (slitt) dette medfører mye dødgang på pedal. Men jeg får fridd ut.

 

På lamellen så stikker hylsa mer ut på ene sida en andre. Så lenge lamellen er flat, så skal den delen av hylsa mot girkasse, noe som din var.

Trykkplata passer bare en vei.

 

Han på 034 mener den nye lamellen din er for tykk, sånn at den ikke frir ut. Og at du må begynne å kjøre for å få slitt den ned så clutchen blir bra. Det mener jeg er bare tull. Da blir den ikke bra. Så tror på noe annet. Hadde samme problem på min forrige lamel, fordi den satte jeg feil vei, så den lå ikke ordentlig på, og den fikk jeg ikke fridd ut ordentlig. Hang på litt. Jeg kjører med orginal slave på min. Å det funker fett på den jeg har nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den delen av lamellen som ligger opp, på bildet, skal imot girkassa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den delen av lamellen som ligger opp, på bildet, skal imot girkassa

 

Ok, men da fårstår jeg. :) greit med forum :P

Får prøve og lufte litt mer idag da, skal bremsest snart og vettu :)

Men det må jo vere rå og få til dette likavell om det er tykkere lamell da, rart di selger noe som ikke er brukbart. Skal jeg fare og kjøre uten clucth så varer heller ikke gear kassen lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lufter du da? Det er håpløst å tråkke å lufte, tråkke å lufte.. Jeg satte trykk på dunken, 0,2 bar, lot pedalen stå ute og skrudde opp på slave.. Vips så var det gjort på 1minutt alene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan lufter du da? Det er håpløst å tråkke å lufte, tråkke å lufte.. Jeg satte trykk på dunken, 0,2 bar, lot pedalen stå ute og skrudde opp på slave.. Vips så var det gjort på 1minutt alene :)

 

prøvde dette idag :)samtidlig så vi brukte pedalen, har forlenget den stangen med 15mm og har nå ingen dødgang. Prøvde og starte bilen i gear og så løseut,men den henger noe jevli enda,klarer ikke stå helt i ro,men kjenner at clutchen slurer litt da : rolleyes Kan det vere mer luft??kansje jeg skal lage meg et manometer så jeg har mer kontroll på hva trykk jeg kjører inn på væsketanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket er ikke så viktig bare det ikke spruter it av tanken.. Kan bruke en pistol å justere litt for hånd. Jeg brukte regulator med lokk det sitter nippel i. Prøv uten om å røre pedalen. Jeg rørte ikke spedalen. Satte på luft og åpnet nippel på slave, og vips så var det gjort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket er ikke så viktig bare det ikke spruter it av tanken.. Kan bruke en pistol å justere litt for hånd. Jeg brukte regulator med lokk det sitter nippel i. Prøv uten om å røre pedalen. Jeg rørte ikke spedalen. Satte på luft og åpnet nippel på slave, og vips så var det gjort..

 

Prøvde og ha på den orginale pinnen på clutch pumpa idag,krb menrte på at det ikke skulle vere nødvemdig og forlenge.Har også luftet sjikkeli med trykk i beholderen.Men klarer fortsatt bare og løse den halveis ut. Så da er spørsmålet, hvor skal jeg starte. Må vel ned med hele gearkassa og inspisere litt da.event lage til for hydr utløserlager om det kan ha noe for seg : bh : Virker nesten som at masteren ikke leverer nokk væske til slaven

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende du har en master som er dårlig. Denne koster ikke mye ny. Hadde vurdert kjøp av en sånn først, før evt å ned igjen med kassa. Har du prøvd å bruke bilen? Er ikke skadelig å bruke den/prøve den hvis du får fridd ut. Er ingen grunn for at det skal slure hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende du har en master som er dårlig. Denne koster ikke mye ny. Hadde vurdert kjøp av en sånn først, før evt å ned igjen med kassa. Har du prøvd å bruke bilen? Er ikke skadelig å bruke den/prøve den hvis du får fridd ut. Er ingen grunn for at det skal slure hvertfall.

 

Prøvde bilen idag, Klarer såvidt å stå i ro om jeg clutcher fult ut i 1 gear og bremser/gasser samtidlig,så hugger den i når jeg slipper pedalen..prøvd og kjøre en 15min ca.Ikke sjangs å få den i gear uten å starte den i 1 gear.Får du ikke kjøpt sånne repp kit til master og slave? Blir snart ned med kassen nå, kansje jeg har vært så uheldig at lamellen står feil vei. da er det vertfall første gang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du husker ikke hvem vei du satte hylsa da? Hva slags svinghjul bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du husker ikke hvem vei du satte hylsa da? Hva slags svinghjul bruker du?

 

er orginalt 3b svunghjul :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hift meg i rundt og tatt ned hele gearkassen idag, tenkte kansje det var den utløserlagerhylsa som kansje presset mot lamellen.Men alt ser ut til og vere i orden her inni : klø :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjører ikke med adapterplate?:)

 

Du kan prøve å lufte på nytt ved å suge på luftenippelen til slavesylinderen og pumpe pedalen samtidig. Kan også prøve å dra den sakte tilbake når du pumper så du er sikker på at giversylinderen rekker å fylle seg igjen skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kjører ikke med adapterplate?:)

 

Du kan prøve å lufte på nytt ved å suge på luftenippelen til slavesylinderen og pumpe pedalen samtidig. Kan også prøve å dra den sakte tilbake når du pumper så du er sikker på at giversylinderen rekker å fylle seg igjen skikkelig.

 

ok,takker for tipps :) skal oppi igjenn med gear kassa ikveld..For jeg kan ikke se at det skal vere noe problem her. Kjører ikke med adapterplate nei, da skal det prøvest imorgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut noe annet rart :) Og det er at clutchen frier mest ut når jeg bare trykker pedalen3-4cm inn,når jeg trykker den lengre inn så virker det som om at clutchen tar mer igjen : klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du av trykkplata for å se om det lå noen løse biter i solfjøra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok du av trykkplata for å se om det lå noen løse biter i solfjøra?

 

Nei Men alt er jo helt nytt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.