Noen som kjører med spec stage 5+ til 3b motor her inne?

Anbefalte innlegg

Jeg ville sjekka om du har lekkasje forbi o-ringer enten på hoved eller slavesylinder.

Den forstærka clutchen trenger nok en god del høyere kraft for å løse ut enn den originale gjør. Dette kombinert med slitt hovedsylinder og/eller slavesylinder kan gi vesentlig kortere slaglengde når du trår inn pedalen, og clutchen løser ikke ut.

 

Mål slaglengden på slavesylinderen uten belastning. Prøv så det samme med belastning og sjekk om slaglengden er den samme. Hvis ikke, har du feil i hoved eller slavesylinder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekka om du har lekkasje forbi o-ringer enten på hoved eller slavesylinder.

Den forstærka clutchen trenger nok en god del høyere kraft for å løse ut enn den originale gjør. Dette kombinert med slitt hovedsylinder og/eller slavesylinder kan gi vesentlig kortere slaglengde når du trår inn pedalen, og clutchen løser ikke ut.

 

Mål slaglengden på slavesylinderen uten belastning. Prøv så det samme med belastning og sjekk om slaglengden er den samme. Hvis ikke, har du feil i hoved eller slavesylinder.

 

Ja er ganske kraftig trykkplate

SPEC Super Clamp pressure plates have extreme clamp loads that are beyond what is offered in the standard high clamp kit. These pressure plates will provide a marginally higher pedal requirement, but are engineered to have reasonable drivability and not be a detriment to the car’s release system. Expect a 50-60% increase in clamp load above and beyond the increase offered by our standard high clamp pressure plate.

 

Så du har et godt poeng der,ny slave og master syl er nå bestilt, men det hjelper da kansje lite om jeg må ha en større master da kansje. Vet du får master med større stroke,men damå jeg kansje bygge om :)

Jeg kan prøve det du nemte,men hvordan skal jeg klare og belaste slave da?Må evntuelt lage til no med en fjør på eller noe da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde idag og shimmse 4,5mm imellom gearkasse og motor og da ble clutchen enda litt bedre.Prøvde deretter 8mm,og da måtte jeg i tillegg forlenge stangen på slave,men det vart ikke noe forkjell på 4,5mm og 8mm,men har samme tendenser som at clutchen begynner og ta mer igjen etter lengre inn jeg kommer med pedalen.Men dette er vel normailt om en clutch får for mye press?Da kan det vere lamellen som rett og slett er for tykk og trykk platen klarer rett og slett ikke gå langt nokk ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. fant du ut av feilen? jeg har samme problemet med min nå. AAN med 7A svinghjul og samme clutch. mitt svinghjul er helt plant der du skrur fast clutchen. har ingen synlige lekasjer og har fått ut all luft i systemet men clutchen tar helt inne og har samme problem ellers så deg med at bilen går forover selv om clutchen er inne og må starte bilen i gir og er umulig å gire når motoren går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.